• Ceca

Tips på buffé för 3 års kalas

Sonen fyller 3 år nästa lördag och då blir det både vuxna och barn som kommer. Behöver tips på lite buffémat då det står helt still i knoppen.
    Tack för hjälpen

• Svar på tråden Tips på buffé för 3 års kalas
  • LinaoMatilda
    coctailpinnar med små tilltugg, t.ex. köttbulle, gurkbit, tomat, paprika, ost, korv,pajer av olika slagolika sallader; pastasallad, grekisksallad, bulgursallad, potatissallad (inte köpt)morots och gurkstänger och sås som man kan dippa dem i. formbrödstrianglar med något gott inuti (alltså en skiva som skärs till två trianglar som sätts ovanpå varandra med någon fyllning emellan)
    ska fundera om jag kommer på mer...
  • Ceca

ahh, tack
    Nä skulle aldrig falla mig in att ta köpt potatis sallad, inte min grej. Gillar att laga mat och brukar ha en hel del ideer men nu står det still.
    Om du kommer på med mer så hojta till. Alla förslag mottages.

just nu e jag inne på
    pasta sallad
    potatissallaad
    kyckling
    pizza i små bitar (hemmagjord)(tomatsås/skinka/champiner/ananas)
    tunnbröd fylld med lax / pepparotsgrädde
    tunnbröd fylld med skinka/ paprika
    Tzaziki vill ha nån mer röra
    fruktspett (melon/jordgubbar/äpple tex)
    Grönsaksstavar m dipp

Tårta till efterrätt.

Blir det gör mycket/lite/för bastant?

• LinaoMatilda
    Ceca skrev 2008-07-27 16:05:43 följande:
    ahh, tack Nä skulle aldrig falla mig in att ta köpt potatis sallad, inte min grej. Gillar att laga mat och brukar ha en hel del ideer men nu står det still. Om du kommer på med mer så hojta till. Alla förslag mottages. just nu e jag inne på pasta sallad potatissallaad kycklingpizza i små bitar (hemmagjord)(tomatsås/skinka/champiner/ananas)tunnbröd fylld med lax / pepparotsgrädde tunnbröd fylld med skinka/ paprikaTzaziki vill ha nån mer rörafruktspett (melon/jordgubbar/äpple tex) Grönsaksstavar m dippTårta till efterrätt. Blir det gör mycket/lite/för bastant?
    Det låter jättegott! Jag bjöd på bl.a minipizzor på min dotters 4 år skalas. Det uppskattades av både vuxna och barn.
Svar på tråden Tips på buffé för 3 års kalas