• gumzan

Ni som är gravida och åkt på charter semester!!!!

En liten fråga till er som åkt på charter semester medans ni varit gravida, har ni bett er BM att få ett intyg på att ni är gravida innan resan?

Det står på Vings hemsida att man skall ha det, men när jag frågade min BM så sa hon att eftersom jag skulle vara i v 18 då så behövdes inte det.

Vi ska till Kreta....

Tacksamm för svar.

• Svar på tråden Ni som är gravida och åkt på charter semester!!!!
  • Sanna24

Jag var i väg i vecka 26 och jag behövde inget intyg. De var ingen som varken frågade efter det eller behövde det på något vis. Det kan ju vara bra att ha en ordentlig försäkring samt ha med sådana papper... Lycka till...

• TANKGIRL

Jag åkte med ving i v 25 4/4 i år. Det räcker med att du har med en kopia på din journal så du kan bevisa att du är i den vecka du är. Men jag tror inte att det är nåt problem i v 18.

• ciliah

Jag flög till Bulgarien i vecka 18 typ och jag behövde inget intyg då. Var inga problem alls på flygplatserna. Imorgon ska jag flyga till Italien och är nu i ca v 23 så denna gång har jag fått ett intyg bara för att vara på säkra sidan Det är nog ingen fara för dig heller

• Elli47

Jag var i ungefär vecka 17-18 när vi var till Mallorca och det behövdes inget intyg.

• smurfis75

Jag var i vecka 25, behövde heller inget intyg (reste dock med Fritidsresor)

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Lev livet som du borde ha gjort

Skulle ALDRIG vilja åka utomlands till någon värme nu när jag är gravid. Håller bara på att koka upp idag.. Skulle inte stå ut en sekund, om jag skulle åka någonstans.. FÖR VARMT, Jag DÖÖÖR

• gumzan
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2008-07-27 16:30:13 följande:
    Skulle ALDRIG vilja åka utomlands till någon värme nu när jag är gravid. Håller bara på att koka upp idag.. Skulle inte stå ut en sekund, om jag skulle åka någonstans.. FÖR VARMT, Jag DÖÖÖR
    Hihi tja vem vet hur man känner då, men det är ju sista semestern då det vi är bara två och det ska man ta vara på.......Hemlis

Tack för alla svar allihopa nu blev man lite klokare :)
  • Majorna

Jag åkte på charter för 2 veckor sedan, var runt V23 och jag fick ett intyg men det var mest ifall det skulle ske något utomlands så att jag har några papper med mig till sjukhuset och inte för flygbolaget.
    Men om det står på hemsidan att det behövs intyg så tycker jag att du ska skaffa detta.

• gumzan

Vi ska ändå ringa till Ving och kolla med dem,  det kanske skiljer sig vart man åker inom/utanför Europa o så där. Jag ville kolla lite hur andra har gjort....

• Ise 27

Jag kom precis hem från Italienska rivieran och jag är i v.31. Det var helt underbart skönt, bättre än här för där blåste det kallt om nätterna och stranden låg precis utanför huset så det var bara att slappa, äta italiensk glass och dricka kallt vatten.
    Det känns jobbigare här hemma i Sverige för vi har inte riktigt vanan inne vid sånt här väder, allting blir så mycket omständigare...
    Själv är jag grymt sugen på att åka en snabbis till New York för lite bebisshopping, med de flesta stora flygbolag får man flyga fram till vecka 36.

• gumzan
    Ise 27 skrev 2008-07-28 10:35:21 följande:
    Jag kom precis hem från Italienska rivieran och jag är i v.31. Det var helt underbart skönt, bättre än här för där blåste det kallt om nätterna och stranden låg precis utanför huset så det var bara att slappa, äta italiensk glass och dricka kallt vatten.Det känns jobbigare här hemma i Sverige för vi har inte riktigt vanan inne vid sånt här väder, allting blir så mycket omständigare...Själv är jag grymt sugen på att åka en snabbis till New York för lite bebisshopping, med de flesta stora flygbolag får man flyga fram till vecka 36.

Vad skönt!!  Jag vill oxå åka till Italien någon gång, finns på min att göra lista innan jag dör hihi..

Har nu talat med Ving och de vill att man har ett läkarintyg på hur långt gången man är.

Får man då göra ett UL eller hur kan man se det?

• Ise 27

gumzan skrev 2008-07-28 18:05:17 följande:

Vad skönt!!  Jag vill oxå åka till Italien någon gång, finns på min att göra lista innan jag dör hihi..
    Har nu talat med Ving och de vill att man har ett läkarintyg på hur långt gången man är.
    Får man då göra ett UL eller hur kan man se det?
    Ja, åk till Italien, helt underbart!!

Jag antar att man kontaktar sin barnmorska så lär de kunna hjälpa en...
  • salamanca

Flög nyss & de frågade på vägen hem om intyg. Var då 23+0

Hade ett med så det var ju ok.

• TANKGIRL
    salamanca skrev 2008-07-28 19:20:44 följande:
    Flög nyss & de frågade på vägen hem om intyg. Var då 23+0Hade ett med så det var ju ok.
    Ja det är ju inte så kul att bli nekad att åka hem
    Jag fattar ändå inte hur man kan åka utan sin journal, och papper från försäkringskassan. Händer nåt kan det bli ganska dyrt om planet måste landa eller om man blir sjuk på plats.
Svar på tråden Ni som är gravida och åkt på charter semester!!!!