• Anonym (rädd)

betalningsanmärkning

Hej!!

hur lång tid tar det innan man får en betalningsanmärkning som syns på en kreditupplysning? jag är jätterädd..

• Svar på tråden betalningsanmärkning
  • Anonym (rädd)

någon måste väll veta?

• Anonym (..)

Har du en räkning som gått till fogden och du inte betalar den inom tio dagar så får du en anmärkning.

• Anonym (rädd)

okej men går alla räkningar till inkasso först innan fogden?

• Anonym (..)

Ja. När en räkning kommit till fogden så får du hem ett brev och en räkning. Där skal du skriva under och skicka tillbaka ett papper.
    Har du inte fått något brev från fogden så har du ingen anmärkning.
    Räkningar kan ligga olika länge hos olika inkasso företag innan dom skickas vidare till fogden.

• Anonym (rädd)

okej får man hem ett papper i frånm inaksso med när den har gått dit? eller hur fungerar det

• Missimo84

Anonym (rädd) skrev 2008-07-27 17:44:44 följande:

okej men går alla räkningar till inkasso först innan fogden?
    Tror inte skatten, asså om man har kvarskatt går till inkasso, det blir fogden direkt och har för mig att tullavgifterna i sthlm e lika dant.
  • Anonym (rädd)

men så fort man få ett brev i frpån fogden så finns anmärknmingen där eller? alla säer olika så vet jag vad jag ska tro.. inte här alltså men på anrda ställen

• Anonym (rädd)

okej men detta handlar om telefonräkningar..

• Anonym (..)

Skatten som Missimo nämnde går nog direkt till fogden ja.

Går en räkning till inkasso så får du en räkning från dom ja. Men där är inget du behöver skriva under. Bara en vanlg räkning som är rätt mycket saftigare än vad den hade varit om du betalat den från början.

• Anonym (..)

Har du en telefonräkning som du inte har betalt? Först kommer ju en påmminelse eller två. Sen går den till inkasso. Även från dom kan du få ett par påminnelser innan dom i sin ordning skickar vidare till fogden.
    Fogde ger dig tio dagar att betala, sen får du anmärkning. Du kan även läsa på deras hemsida.

Svar på tråden betalningsanmärkning