Säng - 120cm?
Räcker en 120cm säng till mig? Och vovven Har liksom inget begrepp om hur trångt det kan bli...alltid haft stor dubbelsäng med sambon. Räcker 120cm till en person? Och ev. två ibland?
Räcker en 120cm säng till mig? Och vovven Har liksom inget begrepp om hur trångt det kan bli...alltid haft stor dubbelsäng med sambon. Räcker 120cm till en person? Och ev. två ibland?
Ja 120 cm räcker till två också! Båda sönerna har 120-sängar och då ryms mamma eller pappa också dit och har gott om utrymme!
Jag tror "standard" är 90cm för en person, och dubbelsängar brukar vara 160-180cm breda.
Ja det räcker. Jag och maken hade en 120 säng ända tills vi fick barn, och det var ju ett par år. Funkar hur bra som helst.
Sängen ska stå i en alkov som är ca. 200x120cm så det vore perfekt om den storleken räckte Men som sagt....hoppas väl att man ska slippa sova ensam i en hel evighet
Just det...funkar det med dubbeltäcker i en 120cm säng? Eller blir det för stort?? IKEA's dubbeltäcken är ju 240x220cm alltså 120cm bredare än sängen
Ja precis...tänkte ha enkeltäcke på varma dagar om jag e själv. Men dubbeltäcke e ju supermys när man sover två. Men 120cm för brett....mja..