• OZgirl

Uppskjutande av mens?

Jag har just insett att jag kommer ha mens mitt under min sol- och badsemester. Har nån testat sån däringa "skjuta-upp-mensen"-medicin?

Jag har för ett antal år sen haft nåt som hette Gestapuran tror jag, och vad jag minns var det inte särskilt effektivt. Finns det andra med bättre erfarenhet eller kanske förslag på andra mediciner?

Min lilla fisk har fyllt ett år! Grattis gumman!
  • Svar på tråden Uppskjutande av mens?
  • OZgirl
    Tecken skrev 2008-07-27 20:03:14 följande:
    P-piller?
    Äter inte p-piller och tänkte inte börja med det enkom för att skjuta upp mensen!
  • E o P

Primolut-nor finns d några tabletter som heter! dom funkar bra iaf för mig.

• 68an

Har också tagit primolut.nor 2 ggr för utlandsresa och det har funkat kanonbra.

• OZgirl

Oki, tack! Då får jag testa det!

• skattsessan

E o P skrev 2008-07-27 20:07:49 följande:

Primolut-nor finns d några tabletter som heter! dom funkar bra iaf för mig.
    Är oxå lite nyfiken på de pillerna...

Är det sånt som är receptfritt och finns på apoteket eller vart hittar jag det??
  • Skusan
    skattsessan skrev 2008-07-28 15:13:34 följande:
    E o P skrev 2008-07-27 20:07:49 följande:Är oxå lite nyfiken på de pillerna...Är det sånt som är receptfritt och finns på apoteket eller vart hittar jag det??
    Det är receptbelagt.
  • skorpionen80
    skattsessan skrev 2008-07-28 15:13:34 följande:
    E o P skrev 2008-07-27 20:07:49 följande:Är oxå lite nyfiken på de pillerna...Är det sånt som är receptfritt och finns på apoteket eller vart hittar jag det??
    Nej, det är inte receptfritt, men finns på apoteket ;) Ring vårdcentralen så skickar de recept.
  • skattsessan
    Skusan skrev 2008-07-28 15:15:26 följande:
    Det är receptbelagt.
    [/citat]
    skorpionen80 skrev 2008-07-28 15:16:13 följande:
    [citat]
    Nej, det är inte receptfritt, men finns på apoteket ;) Ring vårdcentralen så skickar de recept.
    Tack för era svar, då vet jag iaf hur jag får tag på det
Svar på tråden Uppskjutande av mens?