Vilken sorts trapp-grind har ni (som har trappa)?
Vi bor i etage-lägenhet med trappa och ska väl sätta upp trapp-grind snart.
Någon som rekommenderar nån speciell variant?
Ska alla skruvas fast i väggen?
Ikeas grind- är den bra????
Vi bor i etage-lägenhet med trappa och ska väl sätta upp trapp-grind snart.
Någon som rekommenderar nån speciell variant?
Ska alla skruvas fast i väggen?
Ikeas grind- är den bra????
Vi köpte från Babyproffsen. Tror att den heter Carena fällgrind 199kr st. Har funkat jätte bra.
Vi köpte också en på babyproffsen. Du hittar den här:www.babyproffsen.se/
Gå in på Produkter sökhjälp-säkerhet hemma-grindar också heter den "troll"
Den är jätte bra, vi har den också i en etagelägenhet... Alla ska skruvas fast i väggen...
Ok tack!
Ikeas grind "patrull smidig" som spänns fast, har någon nån erfarenhet av denna?
Jag har bara hört dåligt om ikeas, att de är dumma att fästa, men jag har ingen personlig erfarenhet...
Spänngrindar är inte lika säkra som de som man skruvar fast så de ska du inte ha uppe i en trappa, utan nere.
Vi har fyra etage så vi har många trappor, men valt bort trappgrindar på alla ställen utom ett. Vi har istället lärt henne att hon inte får gå i trappan själv vilket funkar alldeles utmärkt. Smidigt dessutom om man hälsar på kompisar med trappor utan trappgrind.
Ok tack! Det bästa o smidigaste vore ju om vi kunde lära henne att inte gå i trappan själv, det borde ju funka om man är lite envis
Fler som har erfarenheter av just det kanske?
Jag hade aldrig chansat på att inte sätta upp en grind. Min pojke kröp i världens fart när han var 6 månader och då kan man tyvärr inte "lära" dom att inte gå nära trappan. Han "gick" precis var han ville!!
Jojjo 113; mmm jag inser nog att du har rätt, man kan inte chansa, vår trapp är rätt lång dessutom, men jag tänkte man kan kanske lära henne därnere hur man går i trappen iallafall...
Det löser sig nog.
Oj, grind är nog det första vi måste skaffa i barnsäkerhetsväg. Skulle aldrig våga vara utan.