• Mimer

Vilken sorts trapp-grind har ni (som har trappa)?

Vi bor i etage-lägenhet med trappa och ska väl sätta upp trapp-grind snart.

Någon som rekommenderar nån speciell variant?
    Ska alla skruvas fast i väggen?
    Ikeas grind- är den bra????

• Svar på tråden Vilken sorts trapp-grind har ni (som har trappa)?
  • sannalainen

Vi köpte från Babyproffsen. Tror att den heter Carena fällgrind 199kr st. Har funkat jätte bra.

• jojjo113

Vi köpte också en på babyproffsen. Du hittar den här:www.babyproffsen.se/

Gå in på Produkter sökhjälp-säkerhet hemma-grindar också heter den "troll"

Den är jätte bra, vi har den också i en etagelägenhet... Alla ska skruvas fast i väggen...

• Mimer

Ok tack!

Ikeas grind "patrull smidig" som spänns fast, har någon nån erfarenhet av denna?

• jojjo113

Jag har bara hört dåligt om ikeas, att de är dumma att fästa, men jag har ingen personlig erfarenhet...

• mor33

Spänngrindar är inte lika säkra som de som man skruvar fast så de ska du inte ha uppe i en trappa, utan nere.

Vi har fyra etage så vi har många trappor, men valt bort trappgrindar på alla ställen utom ett. Vi har istället lärt henne att hon inte får gå i trappan själv vilket funkar alldeles utmärkt. Smidigt dessutom om man hälsar på kompisar med trappor utan trappgrind.

• Mimer

Ok tack! Det bästa o smidigaste vore ju om vi kunde lära henne att inte gå i trappan själv, det borde ju funka om man är lite envis

Fler som har erfarenheter av just det kanske?

• jojjo113

Jag hade aldrig chansat på att inte sätta upp en grind. Min pojke kröp i världens fart när han var 6 månader och då kan man tyvärr inte "lära" dom att inte gå nära trappan. Han "gick" precis var han ville!!

• Mimer

Jojjo 113; mmm jag inser nog att du har rätt, man kan inte chansa, vår trapp är rätt lång dessutom, men jag tänkte man kan kanske lära henne därnere hur man går i trappen iallafall...
    Det löser sig nog.

• Peztis

Oj, grind är nog det första vi måste skaffa i barnsäkerhetsväg. Skulle aldrig våga vara utan.

Svar på tråden Vilken sorts trapp-grind har ni (som har trappa)?