• blondtjej

Stenhårt och bra tränings/matschema NU tack:)

Jag är så jävla trött på mig själv nu! Okej, är normalviktig (men jag ser ju såklart inte sånt!) Midjemåttet är kanske 62, rumpan 88.. Jag väger väl kanske 63.
    Men jag tränar inget, jag lever på choklad och sallad från donken. Ärligt talat!

Jag har aldrig varit bra på mat och sånt. Men nu är det dax.
    Jag vill jogga på mornarna och behöver ett stenhårt schema att gå på.
    Målet är att gå ner några kilo, men framförallt bränna bort min mage! Är sjukt otränad där! Benen är okej. Jobbar stående hela dagarna, så det hjälper väl till.

Men behöver hjälp. Somsagt vill jag springa på morronen. Hur länge? Hur är det bästa? När, vad och hur mycket ska jag äta?

För att klara detta behöver jag stenhårt schema.
    Snälla!?

• Svar på tråden Stenhårt och bra tränings/matschema NU tack:)
  • blondtjej

Någon av alla 47 som har varit inne åste väl veta något om bra mat och träning? Jag behöver somsagt ett 100% färdigt shema för att klara det... Bli taggad..

• Monchichii

Du får väl läsa på om kost och se vad som är bra att äta. Sen kan du väl testa att vara ute och gå i rask takt i 30 minuter och känner du att du orkar mer så jogga då istället. Du behöver säkert äta en del om du ska bygga muskler kan jag tänka mig för det låter ju inte som att du behöver bli så mycket smalare.

Jag personligen skulle inte springa varje dag, då är risken stor att man lägger av med det. Börja ändra lite i taget för en sundare livsstil.

• Mellanmjölkens land

Håller med ovanstående om att inte gå ut för hårt. På din beskrivning låter det mer som att du behöver träna upp musklerna än att du verkligen behöver massor med konditionsträning. Försök hitta ett någorlunda allsidigt träningsprogram (inte bara situps) och variera det med att ge dig ut och jogga. Nu är jag ingen expert men jag skulle max kunna tänka mig ett sånt här schema:

Dag1. Jogga så långt du tror du klarar
    Dag2. 15-30 min styrkeövningar + en snabb promenad
    Dag3. Vila
    Dag4. som dag1
    Dag5. som dag2
    Dag6. Lite längre snabb promenad alt en cykeltur/inlines etc
    Dag7. Vila

Just nu tränar jag 3ggr/vecka (ca 2h per gång) och känner att jag fysiskt inte orkar mer.

Svar på tråden Stenhårt och bra tränings/matschema NU tack:)