• tezz840

När kan man börja ge russin?

Ska ner till stranden i morgon och tänkte ha med lite russin till sonen på 9 månader snart.. Kan han äta russin tro? Vet inte om det är nån speciell ålder man ska vänta tills eller så.. =/

• Svar på tråden När kan man börja ge russin?
  • xenaa

javisst kan han det.

Du får prova dig fram. han kanske inte ens gillar dem hehe

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • April Mamma

Russin är inte så bra att ge tyvärr..det fastnar i tänderna lätt osv.
    Köp majskrokar som han kan tugga på =)

• tezz840

April Mamma skrev 2008-07-27 21:16:38 följande:

Russin är inte så bra att ge tyvärr..det fastnar i tänderna lätt osv. Köp majskrokar som han kan tugga på =)
    han har inte fått några tänder ännu.. =)
    Majskrokarna är slut här hemma, och det är för långt till affären som vi köper dom i.
    Jag är faktiskt inte så stort fan av majskrokarna.. sonen gillar dom och tycker det är kul att äta själv, men dom klibbar ju över allt och har man väl börjat ge honom så ska han ha hela tiden.. =/
  • tezz840
    xenaa skrev 2008-07-27 21:15:57 följande:
    javisst kan han det.Du får prova dig fram. han kanske inte ens gillar dem hehe
    ja får ta o testa.. =)
  • Mitsuko

jag gav russin då min dotter börjat att äta lite smått. varning bara att inte ge så många...
    jag skulle träffa chefen en gång när min lilla va liten och tog med ett litet russinpaket för att hon skulle va lugn..ha ha...

sen på kvällen kom världens lass bajs o jag fattade inte va hon ätit för det låg saker som såg ut som oliver i bajset..kom ganska snart på att det var russina som svällt upp till sin rätta stl=)

så ge inte så många...

• ÄlskadeUnge

En annan sak bara, russin innehåller VÄLDIGT mycket socker! Såg hos tandläkaren att det är mer socker i russin än i t.ex coca cola..

Svar på tråden När kan man börja ge russin?