• Mysmysan2

Ont i rumpan och baksida lår. Vad är det?

Hej alla!

Går snart in i v17 och har så himla ont... Kan inte lyfta höger ben när jag ligger ner och kan inte böja mig ner för då hugger det till. Idag har jag även känt hur det strålar ner i baksidan av låret. Kan det vara ischias eller foglossning? Hur känns det när man har foglossning? Usch vad irriterande det är att ha ont!!!

• Svar på tråden Ont i rumpan och baksida lår. Vad är det?
  • senobia1

Det kan alla gånger vara foglossning.
    Jag hade det under båda mina graviditeter och det är inte roligt.
    Det kan även kännas framifrån.
    Det känns ungefär som du beskriver det.
    Ring din barnmorska imorgon och be att få komma dit.

• sleeping angel

Foglossning tror jag på. Mitt tips är att du investerar i en kiropraktor som kan det...funkade för mig.

• Mysmysan2

senobia1 - vart du sjukskriven av det? Jag får lite panik för jag har precis fått ett nytt jobb, börjar där om 2 veckor. Dom vet att jag är gravid men det skulle känns dumt om jag behöver sjukskriva mig tidigt...

• Eka80

Jag har haft problem med ischiasnerven sen ganska långt tillbaka och framförallt med att böja mig och rulla över på annan sida i sängen. Så jag tycker det låter som ischias, men jag kan ju förstås inte säga med säkerhet!

• senobia1

Ja jag blev sjuskriven under båda graviditeterna.
    1:a grav v. 20
    2:a grav v. 12

• decemberbabe

låter som foglossning.. mitt gick att vila bort men det beror ju på hur allvarligt man har. plus att det kan vara svårt att hitta en ställning som funkar, själv bytte jag ställning väldigt ofta...

• salamanca

Har samma! Ibland kan jag inte gå.
    Läkaren tror på ligamenten eller att jag kan simma bort det...

• Kristin28

jag har precis likadant. Jag slutade att jogga och att gå långa promenader. Simmar inte bröstsim och går bara i bekväma skor. Då blev det mycket bättre för mig. Hoppas det släpper!

Svar på tråden Ont i rumpan och baksida lår. Vad är det?