• Em00

Ni som köper schampo hos frisörer..

Vad köper ni?
    Märke och vad är det för "speciellt" med dom?
    (Jag har t ex schampo som är djuprengörande, och
    balsam som är till för färgat hår)

Hur länge räcker en flaska för er?
    hur ser ert hår ut?
    Långt och tunt, kort och tjockt?

Jag köpte hos en frisör första gången förra månaden,
    märket Matrix.. Jag vet inte riktigt om det
    hjälpt så mycket än.. Jag har rätt långt (en bit neranför axlarna) och tjock hår, om än lite uttunnat just nu..

Jag tycker det verkar som att det är dags att köpa
    nya flaskor redan innan nästa lön..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-28 20:33
    Ni som köper ert "frisör"schampo och balsam på nätet får gärna tipsa om adressen =)

• Svar på tråden Ni som köper schampo hos frisörer..
  • 68an

Vissa sorter av schampo är dryga och vissa mindre dryga, ungefär liknande med balsam men inte lika stor skillnad som en schampo.

En favorit har varit Matrix och inte i dom smala, långa flaskorna som i regel är vit i bottenfärgen utan en turkosaktig färg och sen är flaskan mycket lägre och MYCKET grövre.

Minns sällan namn och jag har provat många sorter i drygt 20 års tid och den stora skillnaden på mitt hår har varit att hårets kvalite alltid sett/känts fräschare i kvalite med frisörschampo ist för affärsschampo.

Jag har riktigt långt hår och ganska tjockt och jag gissar att matrixflaskan räckte 2 månader medans balsam kanske bara räckte 1 månadoch då utgår jag från att jag tvätta håret varannan dag.

Idag kan jag inte använda frisörschampo längre, får eksem i hela hårbotten och tillslut fick jag det även av affärsschampo som jag fick lov att börja använda ist. Ett särskilt på apoteket är det enda som funkar, tack o lov men håret har ju blivit något sämre i kvalite efter det.

• röda naglar

jag använder paul mitchel. det testas inte på djur. det räcker i två/tre månader eftersom det är väldigt drygt.

har lockigt hår och det fungerar otroligt mycket bättre än många andra schampon jag använt.

• fröken argbigga

Jag använder Redken, body full. Ger bra volym och struktur. Jag tycker att den är väldigt dryg, en flaska(300ml) räcker i 6 månader. Då tvättar jag oftast håret två gånger efter varandra eftersom jag tycker att det blir bättre då.

Har köpt Loréal proffesionnel, volyme extreme, också men den funkar inte lika bra på mitt hår.

Jag brukar köpa på nätet, mycket billigare än hos frisören.

Mitt hår är lite längre än axellångt. Rakt med många tunna mjuka hårstrån, typiskt skandinaviskt. Blir lätt platt och är svårt att styla.

• ALisaE

Jag använder Tigi Bed Head, en flaska schampo räcker i ca 1 år och en flaska balsam ännu längre. Just nu har jag ganska kort hår, men när jag kollade hur lång tid det räckte så hade jag ungefär axellångt hår (inte så tjockt). Då har jag ändå inte snålat med det, utan ibland råkat överdosera. Både mitt hår och min hårbotten blev mycket bättre när jag bytte till frissaschampo, men jag fattade det först när jag en gång provade "vanligt" schampo en gång.

• katrili

köper loreal från frisören, det är ett shampoo och balsam som tar bort eventuella röda toner i håret, som ett silvershampoo ungefär, men utöver det så köper jag i vanlig affär oxå,

men vad jag förstår så tar det ett tag för håret att anpassa sig till ett nytt schampoo, så helst ska man inte byta hela tiden, man ska vänja håret vid ett som funkar och sen hålla sig till det för bästa resultat

• Em00

shit.. mitt schampo verkar ju inte räcka nånting alltså..
    Jag tar nog för mycket, jag vet att det inte ska löddra så
    mycket men jag ser det som ett tecken på att håret är rent
    så jag tar lite till.. å lite till.. å liite till, tills det löddrar..

Kanske inte så konstigt det tar slut snabbt? =)

Fler svar, tack =D

• Emerald88

Det varierar. Men oftast blir det Sebastian Body Double. Den är underbar, och räcker i cirka 2 månader. Men den är väldigt dyr.
    Just nu använder jag Loreal Expert Proffesinal Volume Extreme.
    Den gillar jag med, fast inte lika mycket som Sebastian. Den med 200 ml håller i cirka 1-2 månader medans den med 500 ml räcker i 4-5 månader.

• Emerald88

Just det. Mitt hår är rätt tjockt och räcker nästan till axlarna, men blir rätt tunt lätt om jag inte använder volymschampo.

• vänat

jag köper bio+ vilket är ett bra shampoo för min hårbotten då slipper jag använd fungural och betnovat som gör att jag tappar ett ton hår.

Mitt hår når strax under armhålan äoch är normal tjock har vart tjocra en gång i världen.

och för mig räcker en flaska 4-6månder den innehåller 200ml.

• Yummie

Använder också Redken Body full för tunt hår och det räcker ca 2-3 månader för mig och då tvättar jag håret varannan dag. Balsamet verkar ta slut liiite snabbare.

• MajaMaria79

Jag använder Tigi bed head, och det verkar räcka en evighet, minst 4-5 månader iaf.

Jag köper det på lookfantastic, väldigt mycket billigare än hos frisören.

• Yummie

Köper också mitt på lookfantastic och kan varmt rekommendera den shoppen. Supersnabb leverans!

• reserverad
    68an skrev 2008-07-27 22:34:42 följande:
    Idag kan jag inte använda frisörschampo längre, får eksem i hela hårbotten och tillslut fick jag det även av affärsschampo som jag fick lov att börja använda ist. Ett särskilt på apoteket är det enda som funkar, tack o lov men håret har ju blivit något sämre i kvalite efter det.
    Vet du vad som hande? Vad du blev allergisk mot? Jag har alltid anvant frisorshampoo men sista aret sa finns det bara ett par shampoon jag klarar av, andra kliar i harbotten nagot otroligt mycket.
  • Jooohanna

Jag använder redken blonde shampoo och balsam, helt suveräna men riktigt dyrt hos frisör. Handlar på www.lookfantastic.com till typ halva priset.

Hade "vanligt" shampoo innan för ca 39:- flaskan men det här är sååååå mycket bättre och väldigt mycket drygare så totalt sett tror jag inte det blir så mycket dyrare, eftersom man behöver använda mycket mindre. Kommer aldrig mer gå tillbaka till "vanligt"!

Svar på tråden Ni som köper schampo hos frisörer..