• Titti och mini

Fira midsommar i Borlänge - är det nåt det?

Vi funderar på att åka bort i midsommar, nästan vart som helst, o hittade nu billigt hotell i Borlänge så tänkte att här på FL finns säkert nån Borlängebo eller så som kan upplysa om hur det är där

Min syrra firar i Leksand - hur långt är det dit? Där finns nämligen inga lediga hotel.

Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Fira midsommar i Borlänge - är det nåt det?
  • IMagine

Midsommar i Borlänge är jättetrevligt! Ni kan bla åka till Torsång (ligger vid Dalälven ca 10 km från stan) där de har traditionellt firande med stångresning, dans, folkmusik, folkdräkter, massor av ångbåtar på älven och massor med folk! Rekommenderas!

Det finns liknande på många ställen runt Borlänge, ring turistbyrån.

Jag tror det tar ca 45 min att köra till Leksand, det är helt överkommligt i alla fall.

• KajsaSthlm

Rekommenderar också Torsång. Det är jättevackert där. Annars är det som sagt inte så långt att åka till Leksand. Undrar om det inte brukar vara firande vid gammelgården, Tunaåstrand och Stora Tuna också? Kanske finns det info på www.borlange.com?

• Moja

Jag kan rekommendera Torsång om du vill ha ett fint traditionellt midsommarfirande. Det är ju vackert där också! Min man är aktiv kyrkbåtsroddare o brukar vara med i den traditionella midsommarrodden.

• Titti och mini

Tack så jättemkt
    Känns som det nog blir Borlänge då!

Svar på tråden Fira midsommar i Borlänge - är det nåt det?