• freija

Hur länge ska getingsticket göra ont?

Jag lyckades trampa på en geting idag, som givetvis stack mig. Det gjorde något så galet ont, men det värsta har avtgit. Detta var vid 15-tiden, och det gör fortfarande ont. Men ungefär _hur_ länge brukar det göra ont?
    Jag blev mest orolig, så det inte är någon fara.. : S

• Svar på tråden Hur länge ska getingsticket göra ont?
  • strojes

Så länge du inte får en kraftig svullnad eller blir påverkad på annat sätt är det ingen fara. Exakt hur lång tid det brukar göra ont vet jag inte men bara smärta/ömmhet vid stickstället brukar inte vara någon fara.

• flybell
    Svar på #1
    strojes skrev 2008-07-27 23:19:18 följande:
    Så länge du inte får en kraftig svullnad eller blir påverkad på annat sätt är det ingen fara. Exakt hur lång tid det brukar göra ont vet jag inte men bara smärta/ömmhet vid stickstället brukar inte vara någon fara.
    har själv blivit stucken av en geting igår och de har blivit svullet och rött, hur långe tar de inte de försvinner alltså svullnaden och så
  • Nidorina

Det tog typ 4-5 dgr för mig innan svullnad och smärta var borta. Blev stucken i pannan (!) så ögonen svullnade halvt igen. Jag är inte allergisk.

• flybell
    Svar på #3
    Nidorina skrev 2008-07-28 06:21:33 följande:
    Det tog typ 4-5 dgr för mig innan svullnad och smärta var borta. Blev stucken i pannan (!) så ögonen svullnade halvt igen. Jag är inte allergisk.
    Jaha ok, själv vet jag inte om jag är allergisk men de har verkligen blivit jätte svullet. jag blev stucken på insidan av låret nästan upp mot rumpan...fy vad de kliar. Har nu ringt upp vårdcentralen, väntar nu på att dom ska ringa upp mig.
  • Elli47

Jag blev stungen i tån en gång för några år sen och vad jag minns så var det ont i flera timmar efteråt...

Svar på tråden Hur länge ska getingsticket göra ont?