Bästa Olivoljan?
Tänkte höra med er vilken ni använder o tycker är bäst, är det verkligen nån skillnad på den billigare varianten o den dyrare? Ska ha en olivolja till tex färspotatissalladen o till dressing i vanlig sallad.
Tänkte höra med er vilken ni använder o tycker är bäst, är det verkligen nån skillnad på den billigare varianten o den dyrare? Ska ha en olivolja till tex färspotatissalladen o till dressing i vanlig sallad.
jag tycker inte att det är så jättestor skillnad , men jag köper en stor flaska av den billigaste som jag har till kroppen och i badvattnet.
mina grabbar och även jag har alltid gillat att bada i "dressing" olivolja och grovt salt
man blir som en persika efteråt
till mat har jag en vanlig virginoil och till sallad har jag oliv lemon oil (olivolja m citron)
helt outstanding till grönsaker.
Å det där badet ska jag nog ta o prova Låter riktigt skönt!
Inga fler som använder olivolja?
*puff*
vi hra haft ICA's extra virgin men såg i Allt om mat att den fick sämst betyg i testerna där. Så nu har vi testat en dyrare, Zetas, och det är klart skillnad kan jag säga. Nu törs jag inte prova någon dyrare sort för den är säkert också godare...
Jag bakar rätt mycket med olivolja, blir supergott i brödet
kan tillägga att vi även har en vanlig rapsolja till sådant som man inte behöver olivoljesmaken i, typ om man friterar, eller steker ibland. Använder mest den dyra olivoljan till sallader, bakning, och sånt där smaken ska framträda