• Fridus

Vad ha under dopklänning???

Ska döpa på midsommarafton och det kan ju vara ganska varmt då, vad ska man ha under klänningen? har letat tunna strupbyxor till min dotter 4 mån men det finns bara vanliga tjocka stumbyxor, nån som sett tunna i mindre storlekar nån stans??? Hur har ni som döpt på sommarn gjort???

• Svar på tråden Vad ha under dopklänning???
  • Phoneutria

Om det är varmt behöver hon kanske inte ha mer än en body eller bara blöjbyxor under.

• Fridus

Ja det kanske är bäst med bara body och blöjbyxa. kanske blir för varmt annars.

• Karin82

Hade en kortärmad vit body under och sen vita kortstrumpor. döpte i juni.

• varfördåför

döpte på sommaren o hade vit kortärmad body och vita strumpbyxor under.. det är ju inte så länge de ska ha klänningen

• Mia m Rasmus

Vi hade ingenting under och vi döpte i april

• KarinN80

Sonen hade bara dopklänningen och sockar (döpte i början av Maj)

• ninna77

vi hade ingenting heller under och vi döpte 4 juni och det regnade. Dopet tog ju bara 20 minuter ungefär och vi bytte om där.

• Fridus

ok, ja jag får se om jag hittar tunna strumbyxor för hon kan ju ha dem sen efter dopet för hon ska ha en sommarklänning sen för det är ju midsommarafton, men annars kan man ju ha kortstrumpor eller knästrumpor kanske. Tack för tippsen, om det är varmt så behövs det nog inget under då.

• Pyret 85

Vi hade bara en body under dopklänningen när min son döptes den 4 juni..

• Lizza

vi hade inget under dopklänningen! blir nog så varmt när man håller i henne!

• nannec

Jag tänkte bara ha en vit kortärmad body under dopklänningen

• ia mia

Döpte för en vecka sen och hade en rosa långärmad body och ett par vita strumpbyxor på under.. Blev rätt varmt dock eftersom dopklänningen hade en rosa underklänning oxå, men å andra sidan var det rätt kasst väder och en halvkall stenkyrka så det blev bra iaf..

Hittade strumpbyxor på HM.. De är faktiskt ordentligt tunna.. sitter skitbra med!

• mia1968

Vi döpte i september och hade ingenting under. Ett par sockar bara. Det räckte gott och väl för sonen, det blir rätt varmt när man står och håller i barnet. Både för att dopklänningen i sig var fodrad och att man är lite nervös så man svettas lite mer *S* Vi böt om på honom när vi kom till kyrkan och så hade vi köpt fina kläder att ha sen. Han hade bara dopklänningen i kyrkan och en stund på mottagningen

• Fridus

Ja sonen döptes i mars 02 och då hade vi body och tjocka strupbyxor, mend et var tur för det var så kallt i kyrkan, därför jag undrar lite men nu är det ju varmt så jag tror body blir bra. Tack för allas svar!

• Zizzla

Döpte sonen pingstdagen förra året och hade en vit kortärmad body under och vita sockar.

Svar på tråden Vad ha under dopklänning???