• Anonym

Sjukskrivning under uppsägningstid?

Kan man bli sjukskriven, alltså har man "rätt" att vara det under uppsägningstiden från sitt arbete??

• Svar på tråden Sjukskrivning under uppsägningstid?
  • Dancia

Ja, om man har rätt att vara sjukskriven, alltså har någon sjukdom eller nedsatt förmåga att arbeta. Det får man ju gå till läkare för och få tillstånd och sen ansöka om sjukskrivning till försäkringskassan.

• Anonym

JA, om man är sjuk såklart!

• Anonym

Ja, precis. Detta handlar om depression. Har en bekant som känner att denne inte klarar av att vara kvar på sitt arbete av olika skäl och känner sig deprimerad. Därav frågan om man har rätt att sjukskriva sig under uppsägningstiden.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-28 12:16:01 följande:
    JA, om man är sjuk såklart!

Men vet du/ni om depression går inom ramen för "sjukdom" nu för tiden då?

• Anonym

Om läkaren anser att hon är såpass deprimerad så att hon inte kan klara jobbet så JA!

Hon bör uppsöka läkare, och berätta hela storyn. Det låter som om hon har haft problem på det jobb hon nu sagt upp sig ifrån.

Deprission är en sjukdom!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-28 12:16:25 följande:
    Ja, precis. Detta handlar om depression. Har en bekant som känner att denne inte klarar av att vara kvar på sitt arbete av olika skäl och känner sig deprimerad. Därav frågan om man har rätt att sjukskriva sig under uppsägningstiden.
    Jo jag var själv sjuksriven under min uppsäganings tid 2005 då jag arbetade. Var sjuksriven just för depprtion men tror men kan inte svar för om de är ändra nu under 2008 då de ändrat allt.
Svar på tråden Sjukskrivning under uppsägningstid?