Pollenallergi. Kan man bli av med det för alltid?
Min sambo har pollenallergi och vi satt och pratade om det finns något sätt att bli av med det för alltid.
Han hade läst något om sprutor och sånt...
Är det någon som vet något?
Min sambo har pollenallergi och vi satt och pratade om det finns något sätt att bli av med det för alltid.
Han hade läst något om sprutor och sånt...
Är det någon som vet något?
Jag har testat sprutor - funkade inte på mig.
Nu har jag träffat någon gubbe som säger att han kan ta bort min allergi för alltid med någon slags maskin....eh....det är lite hokus pukus över det hela.....
Det kostar 300kr/behandling och man behöver 1-3 behandlingar och sedan är det borta för alltid.
Min systers jobbarkompisar har testat och för dom funkade det.
Ingen av dom behövde tre behandlingar....och 2 behövde bara en behandling. (6 som testat....men alla gjorde inte mot allergi)
Han sa också till en person att han inte kunde hjälpa henne och hänvisade henne till en klinik där hon fick hjälp. Han tog ändå en hel timme med henne med tester och konsultation fast hon inte behövde betala ett öre för att han inte kunde hjälpa henne.
Det låter bra i mina öron att han bara tar betalt om han kan göra något och att han bara gör så många behandlingar som behövs.
Jag ska testa så få vi se om det funkar.
Undrar om det inte är s k hyposensibilisering, en form av immunterapi, som din sambo hört talas om? Det är inget förstahandsalternativ men kan användas när man inte tillräckligt bra effekt av "vanliga" allergiläkemedel. Jag har också för mig att det främst är ett alternativ om man har en svårare allergi och t ex är på väg att utveckla astma.
Det går till så att man får sprutor med ämnet som man är allergisk emot. I början små mängder som man sedan gradvis ökar. Man försöker på detta sätt att lära kroppen att tåla ämnet som man är allergisk emot.
Jennie Brunflo
Tror du att man kan komma i kontakt med honom på något sätt *fjäsk, fjäsk*
Hera
Ja jag tror också att det kan vara något sånt. Finns det för "vanliga" allergiska tror du eller måste man vara jätteallergisk?
Japp....vänta ska jag leta reda på papperen....
Okej.
Det heter Bioresonansterapi och han som äger kliniken och utför behandlingen heter Sven Broddesson
tel. 0620 - 147 71 och 070 - 356 48 09
Som sagt, jag har inte provat själv än så jag vet inte om det funkar....men det låter väldigt bra........är det för bra för att vara sant måntro?
Min svarmor (befinner mig i England pa semester och sitter pa ett internetkafe, darav den markliga stavningen) fick ett tips haromdagen vad man kan gora for att i alla fall bli av med t ex hosnuva. Stryk lite vanligt vaselin i nasborrarna. Detta gor att pollenet fastnar dar och stannar ocksa dar. Kan ju vara vart att testa, kanske!
Tack Jennie!
Vaselin
Nämnde det för min sambo och han lät inte så förtjust över tanken
Jag hade pollenallergi innan jag vart gravid, alla träd, gräs, gråbo mm.... Dva hela pollenperioden.
Men efter att jag fick Sebbe så har jag klarat mig hellt utan medicin, varesig allergi eller astma medicin behöver jag ta.
Men att bli av med allergi på detta sätt kan ju bli LITE svårt för din man
Men ville ändå upplysa andra att hopp finns.....
Sussieb:
DET tipset tycker jag att Glass sambo ska testa innan han testar något annat.
Tack för tipset Atjo. Min allergi är inte nådig just nu. Kliar i mina ögon och är röd som sjutton i dem, samt nästan...nyser jätteofta. Medicinen verkar inte hjälpa och ögondropparna bara lindrar ju lite. Knappt vågar gå ut idag men ska testa vasselin.
Japp, en till här som slapp medicinera under pollensäsongen nu efter förlossningen-men det hjälper ju inte killarna, tyvärr.
Har en polare som sa att han gärna hade varit gravid i nio månader om han bara hade sluppit sin gräsallergi...
hyposensibilisering, de fick jag i 3 års tid
vart bättre med min allergi, iaf för björk, nu när gräs och sånt blommar är de ett helvete rent ut sagt!
Fick sprutor, immunterapi, i 3 års tid (hela gymnasitet) då de trappa ner i injektionerna månad för månad, första halvåret va hemskt, jag missa mkt av skolan för att jag behövde gå å få sprutorna 1 gång i veckan, en dyr behandling, över 1000 kr.. flera gånger, man kom ju snabbt upp i högkostnadskort, men ah de va dyrt men lite värt de!
men ändå, fick korsningsallergier efter hyposensen, inte alls kul, nu kan jag inte dricka mjölk, äta morot å äpple! Innan kunde jag inte heller äta nötter, mandel å sånt, men korsningsallergierna, överkänsligheter för mjölk (haft de i lite över 1 år nu) är skitjobbig, är hellre dunder allergisk emot pollen då!
Sussieb
Hehe, jag försöker faktiskt övertala honom att det kan vara han som tar hand om graviditeten och barnafödandet så detta är ju ännu ett skäl
Anglatuss
Oj! Jag hade ingen aning om att det kunde bli så! Är det vanligt?
Vet inte om det är värt det då....
glass
nä de är nog inte vanligt
bara lilla jag som får allt *dumt*