• Glad i hågen

Knottror på överarmarna

Efter både första och andra barnet har jag fått som småfinnar eller knottror på överarmarna. Vad är det och varför kommer de nu? Klämmer man på dom så kommer det lite vitt ur, men då ser man ju alldeles rödflammig ut sen istället.

• Svar på tråden Knottror på överarmarna
  • Micaela och Marcus

jag tror jag vet vad du menar, fick såna ja med. mest på baksidan av överarmen, över armbågen precis. vet inte vad det är och vet inte hur man får bort dom. men såhär fem månader senare är det mycket färre så jag antar att det försvinner av sig självt...

• Coccolina

Jag har sånna utan att vara/varit gravid.. jag får dem av den uniformen jag har på jobbet... typ alla tennis tröja... verkar som om tyget skaver mot armen och då blir det sånna små pletor... Är jag däremot barärmad eller har mjuka bommuls kläder försvinner de...

Life's a bitch get used to it!!!
  • Gulmaskros

Hormonförändringar.. Haft så efter båda grav. Dessutom blir det lätt en vana att man sitter och klämmer och så blir det ännu värre! Brevoxyl 10 % kräm på apoteket kan hjälpa, men den får man inte använda under amning så isåfall måste du vänta! Men krämen hjälper bara man står ut med att huden först flagnar av och man ser ut som en fjällig fisk

• Tossi77

Usch, jag har likadana. Och det är snart 18 månader sedan förlossningen! Jag pratade med en hudterapeut och hon sa att det berodde på hormoner. Torrborstning innan dusch och massor med fuktcreme var hennes tips! Och så brukar det bli lite bättre i solen.

• Kaja78

Jag har fått precis likadant! Dottern är 2 månader och de här dök väl upp för nån månad sen. Inte snyggt alls och jättesvårt att låta bli att pilla. Ska testa torrbortsningen och fuktkrämen.

• lillajag182

Det låter som det skulle kunna vara såkallad keratosis pilaris. Jag har samma problem och har haft detta sedan jag var liten.. Blev värre nu under graviditeten för mig också. Finns tyvärr ingen behandling men flera sätt att få det att synas och kännas mindre torrt och knottrigt. Läs mer på huden.nu

Svar på tråden Knottror på överarmarna