• Puss och Kram

Ge mig dina bästa bröllops (fest) spex/lekar

Delar uppdraget som toastmaster på ett bröllop nästa fredag. On nu vill vi ha uppslag på roliga grejor man kan göra på bröllop. Lekar, uppdrag osv. Nåt för att lätta upp stämningen helt enkelt.

• Svar på tråden Ge mig dina bästa bröllops (fest) spex/lekar
  • missteddy

sko leken tycker jag är kul. de har varsin sko en han en hennes och man ställer fråger tex vem tvättar mest. och de håller upp den sko de tycker stämmer och de sitter ryggen mot varandra så de inte ser vad den andra håller upp

• Heleri

Jag fick en ögonbindel på mig, sen fick jag känna på fötterna på 6-8 män som stod på stolar (de hade strumpor på sig dock) och tala om vilken av dem som var min man Jag tog rätt eftersom min har knöliga stortånaglar. Detta kan ju både mannen och kvinnan göra, och man kan ju välja andra kroppsdelar än fötterna - händerna eller näsan t.ex.

• BymBym

Skriva ett tal som brud/brudgummen får hålla själv i jagform...

• Heleri

En annan grej vi har kört några gånger är "paketleken". Man slår in något litet (jag brukar ta en liten bok som handlar om kärlek på något sätt) i måååånga lager papper. På varje lager står det en liten vers. Man börjar att ge paketet till t.ex. brudgummen, men när han tagit bort det första papperslagret står där en vers som säger att han inte får öppna utan måste skicka vidare paketet, och så fortsätter det med olika verser tills paketet hamnar hos bruden. Rolig lek som gör att hela festsällskapet blir delaktiga i det skojiga Här bjuder jag på några verser att börja med :

Vänta, stopp nu käre vän!

Det här paketet ska inte öppnas än!!!

Vi vet att frestelsen är svår,

men ge nu paketet till en dam med uppsatt hår!

(men inte till bruden!!!)

Kära damen vilken fantastisk tur du har,

tyvärr ska inte paketet heller hos dig stanna kvar.

Leta efter en herre med färgglad slips,

och skicka paketet till honom vips!

Nu min herre tag din chans,

av paketet du snart inte ser en glans.

Vidare ska det åter igen,

till en dam med vackra ben!

• Puss och Kram

Å trevliga grejer. Paketleken har jag varit med om i en annan version där några läser verserna och paketet bara langas vidare... Ska fundera vilken version jag ska ta. Din verkar faktiskt roligar...

Svar på tråden Ge mig dina bästa bröllops (fest) spex/lekar