• lycklig mamma 1

när lärde sig era barn hålla och dricka ur pipmugg??

dottern är nu 6 månader och har köpt en pipmugg till henne. tar väl ett tag innan hon förstår hur man ska göra för att det ska komma ut vatten.

undrar när era barn lärde sig hålla pipmuggen själva och dricka??

• Svar på tråden när lärde sig era barn hålla och dricka ur pipmugg??
  • Babusjka

Stora tjejen drack och höll muggen själv vid en 5 månader. (Hon hade bra finmotorik tidigt)

Lilltjejen är 5 månader och har druckit ur mugg sen en månad tillbaka, men kan inte alls hålla den själv.

• astalacasta

Min son fattade aldrig hur pipmuggar eller nappflaskor fungerade utan gick direkt på vanliga glas.

• H A P P Y F E E T

började dricka ur pipmugg vid 4 månaders ålder och klarade det ganska så direkt (kunde givetvis inte hålla i den då!). kunde hålla i den och dricka själv strax innan 6 månader tror jag.

• rileysmom

Riley drack ur pipmugg och mugg med sugrör när hon var 8 månader, utan hjälp. Vi slutade helt med nappflaskor runt 10 månader.

• Busan87

har en son på 1 år den 7 aug o han kan dricka ur pipmugg o håller den oxå har bara inte förstått att man måste hålla upp den för att de ska komma vatten, han dricker gärna ur glas så han kan låta me tänderna haha och ur sugrör dricker han me..

• LitenIsa

Busan87: Min dotter blir också 1 den 7 Augusti.

E har kunnat dricka själv ur pipmugg rätt länge. Sen hon var ett halvår ungefär. Hon har en pipmugg med mjuk pip som påminner lite om nappflaskan. Ur flaska drack hon själv när hon var 5 mån. Först då förstod hon att den måste vinklas uppåt.

• Tvåbarnsmorsan

Min dotter kan det ganska bra, hon är 9 månader idag!

• Sofia 1983

6 månader, men hon föredrar flaska.

• niinie

strax innan min dotter blev 6 månader så drack hon ur pipmuggen och kunde hålla den själv..

• Nynaeve

min tös lärde sig nog vid typ elva månader, hon tuggade mest på nappflaskan eller muggen tidigare och lät oss hålla i den , nu dricker hon dessutom mycket mer, tycker att det är roligt att hålla muggen själv...

• Chaplin

Ingen av barnen har druckit ur vare sig pipmugg eller nappflaska. De har helt enkelt inte velat. De har druckit direkt ur vanlig mugg/glas och det har varit vid 10-11 månaders ålder.

• Airy fairy

Dum fraga kanske, men vad dricker de ur muggen nar de ar typ 5 manader? (jag helammar fortfarande sa ar inte sa insatt)

• Gammy

ca 6 mån så höll han och drack själv..men när han började hålla pipmuggen så slutade han hålla nappflaskan

min son helammades tills 4-5 mån...jag har bara gett vatten o dricka..och välling då men bara vatten i pipmugg, och han dricker jättebra plus att han tycker det är kul! har vart skönt att veta att han dricker iaf nu när det har varit så varmt!

Svar på tråden när lärde sig era barn hålla och dricka ur pipmugg??