• FridaT

Någon som haft blodpropp i benet, symptom??

Jag vet inte om jag är löjlig men jag sitter och försöker hitta symptom på nätet om blodpropp i benet i samband med graviditet. Jag känner nämligen en konstant defus svag smärta i vänster knäveck, jag kan peka ut precis punkten var det känns. Jag är i v.20 och har fått svullna ben och fötter. Till skillnad från förra graviditeten har jag fått en del ytliga blodbristningar. Kan tillägga att vänster knåveck inte är mer svullet än högra men att det "sticker" lite i vänster ben.

Någon som har erfarenhet? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Någon som haft blodpropp i benet, symptom??
  • aktuelle

jag hade stickningar i benet och en knöl och ett blåmärke så jag åkte på akuten för säkerhetskull.. bättre det än att undra. hade inget. men ring sjukvårdsrådgivningen

• FridaT

Vad skönt! Hur märkte de att du inte var en blodpropp du hade?

aktuelle skrev 2008-07-28 20:14:33 följande:
    jag hade stickningar i benet och en knöl och ett blåmärke så jag åkte på akuten för säkerhetskull.. bättre det än att undra. hade inget. men ring sjukvårdsrådgivningen
  • aktuelle

om jag det mindes...de kände nog bland annat om det var varmt och om det gjorde ont när man rörde i det.. gör tydligen jätteont att röra där och så r det som svullet och varmt

FridaT skrev 2008-07-28 20:19:25 följande:
    Vad skönt! Hur märkte de att du inte var en blodpropp du hade?
Svar på tråden Någon som haft blodpropp i benet, symptom??