• Luxuz

Kolmården, hur mycket tid behöver man?

Hej!
    Vi är tre vuxna med tre barn som har tänkt att åka till Kolmården här någon dag. Är det någon som vet om man klarar sig på en dag eller ska man vara där två? Hur lång tid tar safariparken? Vad får man inte missa?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kolmården, hur mycket tid behöver man?
  • SIN74

Tiden i safariparken beror ju helt och hållet på antalet besökare. Vi åkte när det var relativt lite folk men det tog cirka 1½ timme. Vi klarade parken på en dag.
    Har inte varit i år - det har ju hänt en del men tycker personligen att man ej ska missa delfinshowen.

• Luxuz

Tror ni att barn vill gå två dagar eller är de nöjda med en dag? Jag har aldrig varit där men jag kan tänka mig att det är rätt mycket att kolla på, men att det kanske ändå är bättre att välja ut vissa saker och gå en dag, men jag vet inte...

• Trinity78

Vi var där fyra vuxna och trodde att det skulle räcka med en halvdag för oss. Det gjorde det inte. Vi hade nog behövt minst en heldag och då var vi inte ens i safariparken.

Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • Madicken

Jag rekommenderar 2 dagar om man vill se och göra allt. Safariparken, Delfinshowen, Bamseland, linbana, bada, titta på djur hinner vi inte på en dag med två små barn.

• Trinity78

Tiger world och delfinshowen är ett måste.
    Är det lite större barn med så vill de säkert utforska Wild Camp.

Linbanan kunde ha kvittat, man såg bara skog ändå.
    Maten på Tiger world var ingen höjdare heller.
    Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • Luxuz

Var är det man badar? Jag hittar inte på hemsidan...

• MalinI

Var där förra sommaren. En dag. Hade gärnat velat ha en dag till. Vi hann inte med delfinariet tex.

Linbanan var hemsk Men jag är ju höjdrädd, men åkte för att sonen bara skulle åka med mig. Vad gör man inte för sina barn? Sen att jag trodde jag skulle störta hör inte hit

Mina barn skulle kunna vara på bamseland enbart i 2 dagar

Missbrukar smileys
  • Madicken

Det är en liten bassäng som ligger vid en lekplats (inte Bamses värld). På Kolmårdenkartan ligger den vid nr 5.

• Fröken Sophia
    Madicken skrev 2008-07-29 13:55:52 följande:
    Det är en liten bassäng som ligger vid en lekplats (inte Bamses värld). På Kolmårdenkartan ligger den vid nr 5.
    Heter det inte Kulmården eller nåt' sånt?

Vi var där 4 vuxna och tre barn (5, 9 och 12 år). Klarade av Safariparken på ca 1,5 h och sedan ägnade vi resten av dagen åt parken. Barnen ville inte leka i Wild camp och Bamselandet för då hade det nog behövts en dag till.

Tips är att förboka på internet, kostar 20 kr/p att förboka Delfinshowen, men det spar tid och ni slipper köa och trängas på läktaren!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ibland är livet för jävla bra ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Kolmården, hur mycket tid behöver man?