• willelille

larver i köksskåp och lådor!! HJÄLP

Troligtvis pälsängrar...
    Jag som trodde att jag var så renlig och fräsh av mig ¨

Har läst lite om dom och har dammsugit och torkat ur lådorna med allrengöraing och torkat lite med ättika.
    I vissa lådor har jag hittat jätte många (antingen bara skal eller så har dom vrit döda, har inte sett några baggar).

Tänkte försöka få bukt på dom själv men efter att ha hittat så många när jag har städat ur lådorna så ska jag ringa antcimex imorgon. Men vad kan jag mer göra själv så dom försvinner?

Jag har rensat i skåpen och lagt öppnade förpackningar i lådor med lock.
    Kan jag spraya med radar? Ska det torkas bort?
    '
    Det konstiga är att dom är mest i lådor där jag har kastrullock, skärbrädor -inte mat alltså. Beror på?

Finns det mer snuskar med kryp i köket?
    Hur blev ni av med dessa äckel?

• Svar på tråden larver i köksskåp och lådor!! HJÄLP
  • mimmi 1

hur ser krypen ut? är dom avlånga, mörk grå, med ett ljust band tvärs över skalet? såna brukar komma i de renaste hem, men oftast där man inte städat på ett tag... jag tror det räcker med att du storstädar alla skåp, men skulle dom fortsätta att komma fram, kan du rådfråga anticimex... jag hade flera stycken i våras, och hade huvudbry ett tag, fattade inte varifrån dom kom, men jag klämde ihjäl dom jag hittade, och torkade lite extra, och dom försvann...

• EMBLA1

hej
    Det låter ju sjukt äckligt. Vet ej hur du ska göra.
    Jag har hört ett husmorstips att man ska ha lagerblad i skafferiet om man vill hålla ohyra borta men det funkar nog ej om de redan är där.
    Lycka till!!!!

• Sicali
    willelille skrev 2008-07-28 21:17:20 följande:
    Troligtvis pälsängrar...Jag som trodde att jag var så renlig och fräsh av mig ¨Har läst lite om dom och har dammsugit och torkat ur lådorna med allrengöraing och torkat lite med ättika.I vissa lådor har jag hittat jätte många (antingen bara skal eller så har dom vrit döda, har inte sett några baggar).Tänkte försöka få bukt på dom själv men efter att ha hittat så många när jag har städat ur lådorna så ska jag ringa antcimex imorgon. Men vad kan jag mer göra själv så dom försvinner?Jag har rensat i skåpen och lagt öppnade förpackningar i lådor med lock.Kan jag spraya med radar? Ska det torkas bort?'Det konstiga är att dom är mest i lådor där jag har kastrullock, skärbrädor -inte mat alltså. Beror på?Finns det mer snuskar med kryp i köket?Hur blev ni av med dessa äckel?
    Vi fick också nån sån form av kryp, mest i skafferiet men de var även på väggarna. Höll på att dö av äckel när jag upptäckte det. Fick panik och ringde anticimex direkt och de kom snabbt. Han sa att det inte hade någonting med renligheten att göra utan att de kommit från ett knäckebrödspaket. Alltså ren otur.
    Han sprutade nåt gift i köket och eftersom vi har en lite plutt som då vara tre mån så fick vi inte vara hemma på ett dygn.
    De var borta när vi kom hem.
  • Hallonröd
    willelille skrev 2008-07-28 21:17:20 följande:
    Troligtvis pälsängrar...Jag som trodde att jag var så renlig och fräsh av mig ¨Har läst lite om dom och har dammsugit och torkat ur lådorna med allrengöraing och torkat lite med ättika.I vissa lådor har jag hittat jätte många (antingen bara skal eller så har dom vrit döda, har inte sett några baggar).Tänkte försöka få bukt på dom själv men efter att ha hittat så många när jag har städat ur lådorna så ska jag ringa antcimex imorgon. Men vad kan jag mer göra själv så dom försvinner?Jag har rensat i skåpen och lagt öppnade förpackningar i lådor med lock.Kan jag spraya med radar? Ska det torkas bort?'Det konstiga är att dom är mest i lådor där jag har kastrullock, skärbrädor -inte mat alltså. Beror på?Finns det mer snuskar med kryp i köket?Hur blev ni av med dessa äckel?
    Men de kommer inte av att man är skitaktig av sig.  Ja de frodas mer om man inte städar ordentligt iofs men från början så kommer de utifrån. Särskilt om man bor i närheten av en park. Inte så mycket man kan göra åt det mer än att hålla rent och städat så de inte har så mycket att äta av. Finns de i köken kan det vara fläskänger, pälsänger finns mer i garderober etc.
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
Svar på tråden larver i köksskåp och lådor!! HJÄLP