Kan man vänja sig vid tanken på att leva ensam resten av livet?
Jag har just insett att min nuvarande relation är över. Ändå var jag så säker på att det var rätt i början. Det kändes som om jag äntligen hade hittat hem men nu är jag ensam igen som jag alltid har varit.
De vackra orden börjar kännas uttjatade och banala. Jag vet bara vad förälskelse är, inte kärlek.
Jag har aldrig känt mig älskad av någon, inte ens av mina föräldrar, och det är säkert därför det gör så ont. Insikten om att det kanske alltid kommer att vara så här slår mig med full kraft varje gång. Relationer till män är så bräckliga och kan aldrig kompensera sorgen över att aldrig ha fått känna kärlek av dem som borde ha älskat mig villkorslöst, i alla fall enligt myten.
Jag är 36 och den enda kärlek jag har upplevt är den till mitt barn. Jag kan inte beskriva vad den känslan betyder för mig. Om h*n älskar mig vet jag inte och jag har ingen rätt att förvänta mig det men min kärlek är självklar och orubblig.
Fast kärlek från en man tror jag faktiskt inte att jag kommer att få uppleva. Det är inte självömkan eller separationsdepp. Det är SVÅRT att träffa någon som man passar ihop med.
Jag har inte svårt att träffa män, tvärtom. De blir ofta himlastormande förälskade men antingen förmår inte de eller jag att nå ända fram.
Tidigare sökte jag mig till män som behandlade mig illa, det var alltifrån otrohet till misshandel. Nu gör jag inte det längre men kan ändå inte få det att fungera.
Jag vet inte hur man gör när man älskar, jag är för skadad. Det kanske verkar som om jag ger upp men kanske gör jag mig själv en tjänst om jag slutar hoppas.
När jag tänker på vad jag har utsatt mig för bara för att få lite av den kärlek den lilla flickan i mig aldrig fick blir jag så jäkla ledsen.
Vad tror ni? Kan man bara bestämma sig för att det är något man får leva utan och kanske inte göra en så stor grej av det? Jag har mitt barn och mina vänner och de där stunderna av ensamhet går över.
Är det någon som tänker som jag eller kanske redan lever så?