• MissLaila

Kan man verkligen spå in i framtiden?

Jag är lite skeptisk till det hela.. Men samtidigt farsinerad.. Kan du spå? Har du blivit spådd?
    Har det slagit in?
    Skulle det gå så skulle jag vilja ha ett svar om min framtid, vilket skulle göra allt lättare för mig just nu.. Men jag vet inte om jag tror på sånt heller.. Någon?

• Svar på tråden Kan man verkligen spå in i framtiden?
  • TBS

NEJ!
    Ingen kan se det som inte har hänt ännu!
    Däremot kan jag (och du) mot bakgrund av vad som skett, gissa vad som kommer att ske i framtiden (förmodligen med varierande framgång).
    Alla som tror att det går att se in i framtiden, eftersom att "allt inte går att bevisa vetenskapligt" är mindre vetande.
    En spåtant "ser" inte längre in in framtiden än en aktiemäklare gör.

• ludenben

nä, sånt tror jag inte på. Tycker att det är tragiskt att människor tar betalt för att lura andra... (de som spår mot betalning alltså)

• MissLaila

Men kan man då våga lita på en känsla? Med tanke på bakgrunden till det hela, så tror jag och hoppas på det positiva.. Jag har en känsla av att det blir så, men samtidigt vet jag inte helt säkert..

• TBS
    MissLaila skrev 2008-07-29 09:17:12 följande:
    Men kan man då våga lita på en känsla? Med tanke på bakgrunden till det hela, så tror jag och hoppas på det positiva.. Jag har en känsla av att det blir så, men samtidigt vet jag inte helt säkert..
    Ja, intuition kallas det.
  • MissLaila

Så om man känner något jätte stark.. Blir det så då?

TBS skrev 2008-07-29 09:27:22 följande:
    Ja, intuition kallas det.
  • TBS
    MissLaila skrev 2008-07-29 09:33:29 följande:
    Så om man känner något jätte stark.. Blir det så då?
    Intiutionen är det "facit" vi har med oss från tidigare erfarenheter.
    Det finns ingen garanti för att en stark känsla alltid slår in (tex är ju spelmissbrukare övertygade om att storvinsten bara är en trisslott bort, visst händer det att de vinner, men allt som oftast förlorar de)
  • Frantic

Nej är svaret på dina frågor.

• Eisa

Jag vet inte. Det är möjligt.

• Nisseblubb

Nej det kan man inte

Det är logiskt omöjligt att sia framtiden eftersom man omöjligen kan förutspå den

Svar på tråden Kan man verkligen spå in i framtiden?