• xTrulsx

Koffeinfritt kaffe? fler som anv?

BF 1 okt
    Finns det fler än jag som gått över till koffeinfritt kaffe? Känner att suget blivit starkare på sistone och är rädd det blir för många koppar....vad tycker ni om det och kommer man nånsin vänja sig?

• Svar på tråden Koffeinfritt kaffe? fler som anv?
  • Guido

jag har druckit ¨decaf¨ sedan länge tillbaka i perioder eftersom jag inte riktigt tål några mängder med koffein - dessutom toppen att dricka som iskaffe på eftermiddagen utan att vara orolig för att bli för pigg. Tycker det smakar helt OK - inte värre än annat nescafé.

• xTrulsx
    Svar på #1
    Har lite problem med smaken ....=/ tycker den är lite "för snäll" och tar man mer så blir det bara äckligt.
  • Darla

Jag dricker bara koffeinfritt, har gjort i flera år (inte pågrund av graviditeten), koffeinfritt te och cola med. Tycker inte att smaken är konstig men i början saknade jag koffein "kicken" som man fick. Nu tänker jag inte ens på det, känner mig faktiskt bättre i kroppen utan koffein.

• Guido

kanske kan du pröva något annat märke då? Eller kolla på en kaffehandel om de har någr andra tips?
    Annars är ju missfallsrisken störst i början men det är klart att kaffe stimulerar ju bebisen och det kanske man ska vara lite försiktig med. nu vet jag inte vad du menar med för mycket - mer än ett par-tre koppar om dagen eller?

• xTrulsx
    Svar på #4
    Blir på morgonen mest 1 till frukost och en innan lunch o sen ibland på eftermiddagen, är inte stora mängder i min kopp men det känns ju som man påverkar den lille tillräckligt med det.

Nescafe är ingen hit =/...men nu ha man ju köpt en stor burk..
  • Juli1

Testa nespressos koffeinfria kaffe, man märker ingen skillnad..
    Fast då måste man ju ha deras speciella kaffemaskin åxå förståsss..

Svar på tråden Koffeinfritt kaffe? fler som anv?