• Anonym (vadgöra)

Nybliven mamma och tappat alla känslor för min dotters pappa!!

Åh vet ni vad.

Jag och min sambo har just blivit föräldrar men jag känner att jag tappat alla känslor till honom och tvivlar på att gifta mig med honom så småningom så att jag vill att vårat barn får mitt efternamn.

Jag tycker han är så beige, negativ, tråkig, vill inte resa med mig och min dotter som andra par. Han är usel på språk och haft en lite brokig bakgrund.

Jag är lycklig över att blivit mamma men jag har inga känslor kvar till min sambo.

Han tycker han betalar det mesta och kallar mig för parasit och även min syster (men det vet hon ej om) då min syster är hemmafru och gift lyckligt och rikt.

Ibland kan jag bara änska att min man går bort! Hemskt va! Hans släkt gillar jag inte heller och kemin stämmer liksom inte.

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Nybliven mamma och tappat alla känslor för min dotters pappa!!
  • Anonym (vadgöra)

Men det är det sista jag vill för min dotters skull och då skulle min fästman kräva vårdnaden då han ej tycker jag kan laga bra mat osv.

• The past is now

Anonym (vadgöra) skrev 2008-07-29 10:01:25 följande:

Men det är det sista jag vill för min dotters skull och då skulle min fästman kräva vårdnaden då han ej tycker jag kan laga bra mat osv.
    Men varför skaffade du då barn med honom?? Förstår faktiskt inte det.

Han kan inte alls kräva hela vårdnaden pga att du lagar dålig mat,gud så tramsigt.
  • The past is now

Anonym (vadgöra) skrev 2008-07-29 09:58:54 följande:

Åh vet ni vad. Jag och min sambo har just blivit föräldrar men jag känner att jag tappat alla känslor till honom och tvivlar på att gifta mig med honom så småningom så att jag vill att vårat barn får mitt efternamn. Jag tycker han är så beige, negativ, tråkig, vill inte resa med mig och min dotter som andra par. Han är usel på språk och haft en lite brokig bakgrund. Jag är lycklig över att blivit mamma men jag har inga känslor kvar till min sambo.Han tycker han betalar det mesta och kallar mig för parasit och även min syster (men det vet hon ej om) då min syster är hemmafru och gift lyckligt och rikt. Ibland kan jag bara änska att min man går bort! Hemskt va! Hans släkt gillar jag inte heller och kemin stämmer liksom inte. Vad ska jag göra??
    Jag skulle då rakt inte bo med någon som kallar mig för parasit! Nej fy sjutton alltså.
    Tänk att ditt/ert barn får växa upp i en familj där pappa kallar mamma för parasit, bra eller? Skulle inte tro det.
  • antispantis

du ska tänka på dig själv i denna frågan, inte på han eller din dotter. Det viktiga är att du mår bra som i sin tur gör att du blir en bra mamma åt din dotter och då mår även hon bra.

Du ska inte leva med honom om du känner så, jag vet, jag har vart med om det, och jag tänkte bara på barnen i flera år, men jag mådde bara sämre och sämre och till slut vart jag sjukskriven för depprission. Till slut tog jag mod till mig och sa att jag ville skiljas, från den dagen har jag mått skitbra.

• Anonym (vadgöra)

Men hur klarar man det och ingen ny man lär väll vilja ha en.

Samtidigt kallar min fästman mig för Älskling vilket jag tycker känns falskt och igår köpte han en halsbandsberlock till mig i vitt guld.

• fetsnygg

Varför skulle ingen ny man vilja ha dig??

Och hur kan han kalla dig parasit? Du är ju hemma och tar hand om ERT barn.. det är väl inte så konstigt om han betalar mer.. han kan ju inte ha någon verklighetsförankring alls som han beter sig..

Inte du heller om du tror att du är "ute från marknaden" ;) Du kan ju inte stanna hos en man du inte älskar, för att du tror att ingen annan vill ha dig..

Det är så att DU måste vilja ha dig.. DU måste må bra.. barn känner om ens föräldrar mår dåligt.. det gör ingen glad

kram

Anonym (vadgöra) skrev 2008-07-29 10:19:01 följande:

Men hur klarar man det och ingen ny man lär väll vilja ha en. Samtidigt kallar min fästman mig för Älskling vilket jag tycker känns falskt och igår köpte han en halsbandsberlock till mig i vitt guld.
  • vicksvicks

hur nyblivna föräldrar e ni? först året kan vara så krävande att man tappar kännslorna för att man inte orkar känna. om erat barn är under 1½ år tycker jag du ska ge det lite tid.
    tala med din sambo att parasit det e du inte o va snäll o säg älskling istället =) säg att du behöver kärlek att det e en bra tid för honom att visa sina bästa sidor osv.
    om det inte funkar e ju ämnet redan upptaget o ni kan enklare spinna vidare på det o kanske komma till en bra lösning. han kanske känner likadant som du?!

ett barn mår inte bra i en familj där föräldrarna håller ihop för barnens skull. vilket medelande förmedlar det? att mamma o pappa inte e värdiga att få leva lyckligt i ett kärleksfullt hörhållande. o e då barnen värdiga det?

ta en riktig funderare.... o tala med din sambo.

• The past is now

Anonym (vadgöra) skrev 2008-07-29 10:19:01 följande:

Men hur klarar man det och ingen ny man lär väll vilja ha en. Samtidigt kallar min fästman mig för Älskling vilket jag tycker känns falskt och igår köpte han en halsbandsberlock till mig i vitt guld.
    Du..kasta bort de där tankarna genast! Klart att det finns någon fin man till dig fattas bara annat!

Att han ger dig presenetr är bara för att hålla dig kvar på mattan.
  • Anonym (vadgöra)

Hon är tre veckor gammal idag!

• Anonym (mina)

Vet du att jag har i princip samma problem som du förutom det att min kille inte kallar mig för parasit, jag önskar honom inte död, jag önskar mer att han ska hitta någon annan, någon som kan göra honom lycklig. Tror inte att du önskar din död heller, du vill bara slippa ifrån förhållandet.
    Instämmer med tidigare skribent: är du lycklig så är ditt barn lyckligt, med eller utan pappan i vardagen.

• antispantis

Jag har hittat en underbar man nu, ganska så snabbt efter att jag skillde mig, så du kan med hitta någon som är rätt för dig

Svar på tråden Nybliven mamma och tappat alla känslor för min dotters pappa!!