HUr lång tid får man räkna med i kyrkan.?
En kyrkvigsel innehåller som standard 2 psalmer. Har man inga solosånger så säg att vigseln tar ca 30 minuter. Är det solosånger också så räkna med 40-45 min. Sen kan du lägga på en 15-20 min för alla ska kasta ris och fota och gratta utanför kyrkan.
Hur lång tid för alla ta sig till festplatsen ( ca 3km)
10-15 minuter (folk ska gå till bilen som står parkerad, köra i 5 min, parkera om bilen, träffa nån på vägen som de ska prata med etc.)
Är 20 min mingel med brudparet innan middag för långt?
Nej, för kort. Folk kommer att träffa människor de inte sett på länge, ska hänga av sig kläder och gå på toa innan de sätter sig till bords, hitta paketbord etc. Och sen jävla massa kort ska tas här också ;) Iaf en halvtimme tycket jag. Vi hade en timme och då fick de bubbel och snittar under tiden. Det gick nästan för fort iaf.
HUr såg era bröllop ut?
Jag lägger in vår tidplan...
Räkna med att allt tar längre tid än man tror, varje "rätt" tar 1h att äta.
Bröllopsdagen
15:30 Brudparet möter fotografen
16:00 Bilen kommer till fotograferingen
16:30 Brudparet åker mot kyrkan
17:00 Vigseln börjar
17:45 Vigseln slutar (mottagning utanför i ca 15 minuter) Brudparet går runt och kommer ut igen.
18:00 ca alla åker till lokalen
18:30 Återsamling i lokalen, brudparet kommer
18:30 Skål för brudparet (toastmaster hälsar välkommen och drar kvällens upplägg)
18.40 Mingel: Brudparet öppnar paket. Gästerna minglar (finns snittar och dricka vid baren inomhus), går tipspromenad, skriver i gästboken och letar reda på sin sittplats innan middagen. Gästerna har en timme på sig att anmäla ett tal till
Toastmaster. Gissar att det även bli lite fotografering innan bilen åker.
19:00 Bilen åker
19:30 Middagens serveras. Toastmaster meddelar att det är dags för mat och att alla får sätta sig
20:15-20:30 Ta mat andra omgången
Beräkna en mindre paus mellan andra matomgången och tårta så köket hinner.Vi tar en 5 minuters bensträckare innan vi fortsätter med tal etc i väntan på tårta.
21:30 Tårta
22:00 Borden närmast scenen bryts. Brudvals. Dans och party fortsätter kvällen igenom.
11:00 Kaffe och kakor dukas upp i bufferummet (festen avbryts ej) den som vill får fika och sitta var de vill och får plats.
01:30 Vickning (korv och bröd) serveras.
02:00-02:30 Brudparet åker. Festen slut. (Vi åkte vid 02:50...)