Ikeas täcken och kuddar?
Varför Rekomenderas Ikeas täcke och kuddar för barn över 12 månader? Någon som vet? Var ska man köpa bra, billiga täcken för mindre barn?
Varför Rekomenderas Ikeas täcke och kuddar för barn över 12 månader? Någon som vet? Var ska man köpa bra, billiga täcken för mindre barn?
Tror att dom är för tjocka/höga för spädisar.
Finns täcken/kuddar på babyproffsen eller jysk tex.
kudde ska man inte ha till små barn.
Ska man ha kudde så ska det vara en stor som täcker huvudet och en bit ner på ryggen...
Jag köpte mina täcken och kuddar på barnens hus.
Visst, de kostar lite, men de är prisvärd tycker jag
Okej, ja det kan ju vara så. Vi har nämligen fått påslakanset från Ikea och jag hörde ryckten om att dem var i en annan storlek än andra täcken. Men jag får kolla upp det :) Tack för svaret.
Man ska väl absolut ha kudde till små barn för att undvika att dom får missformat huvud, men alla gör som dom vill. I början hade vi en kudde från barnens hus till lillkillen, men nu använder vi faktiskt den från IKEA efter att ha pratat med barnläkare (sonen är 12 veckor). Den är inte så hemskt fluffig då den är sydd i mönster, de andra kuddarna blev platta och hårda och sonens huvud är redan lite missformat. Men gör det som känns bäst för dig och din bebis!
Lia76 Kudde kan man ha till spädbarn men oftast helt onödigt.
Nenta, stämmer bra, alla affärer har konstigt nog olika mått på sina täcken, kuddar, lakan och påslakanset.
Jag har bestämt mig för att sy ett eget påslakan set iallafall om jag nu hittar ett lämpligt tyg. Men jag har ju tid att leta. Jag har även en vagga som jag ska försöka leta upp något bra täcke till och set. Det är roligt att börja planera :)