• mamma hampus

Om du inte hade barn/barnen

Tänk dig att du har inte barn hur skulle din dag varit då?Skulle du gått i skolan nu i höst? eller skulle du ha jobbat?.Bott hemma? Frågorna kanske e lite konstiga men det skulle bara vara kul och höra era röster

Såg på Lyxfällan igår och dom frågorna upp i huvudet.

Ni som inte så det så var det en familj som bestog av mamma,pappa och 4 barn 3 av dom bodde hemma och den minsta var nog 16-17 år och killarna var 23 och 25 år tror jag.Och killarna jobbade men bodde fortfarande hemma och deras flickvänner bodde där också men dom betalde inget medan dom bodde där...

Jag kommer ihåg när jag bodde ihop med sonens pappa (vi gör inte det längre)"Undra om vi skulle bott ihop i alla fall även om vi inte hade våran son,hur livet skulle vara utan honom,jobba båda två eller vad som helst"Han blev skitsur och sa att så fick jag inte tänka och han ville inte prata om det heller.

Men nu har jag lite funderingar; jag skulle ha en lägenhet,en katt och ett jobb hoppas man på i alla fall,jag skulle nog inte tänka mig att bo hemma i alla fall.Men det är ju sådant man får aldrig veta

Skriv gärna

• Svar på tråden Om du inte hade barn/barnen
  • Mopsan

jag skulle troligtvis redan vara död. antingen genom för hårt festande eller för hårt riskfyllt jobbande. innan ja blev mamma så hade jag tre saker i livet plugget, jobben och festandet´. sova kan man göra när man är död var mottot och jag tog alltid för stora risker.

• valkyrian

Jag hade pluggat på högskolan nu, antingen utomlands eller i någon annan stad, hade definitivt inte bott hemma, 16 år var tillräckligt. Nej men jag hade nog sökt mig utomlands faktiskt. Nu skjuter jag lite på pluggandet, och tror inte det blir aktuellt att plugga utomlands, däremot skulle jag vilja jobba utomlands några år senare när barnen blir äldre.

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • Ung Mor

ja jag och sambon hade nog inte varit tillsammans, jag hade nog inte bott i hus och festa hade jag nog gjort en hel del. Så för mig har det bara varit bra att skaffa barn, man ser livet på ett helt annat sätt. det enda som jag inte har nu är fast jobb och det skulle jag kanske ha om jag inga barn hade.

• stinamaria

Jag hade förmodligen inte varit ihop med sonens pappa, jag hade bott hemma fortfarande och det vet jag inte hur jag skulle klarat.. Jag hade antagligen inte gått i skolan, eller iaf inte tagit det så seriöst eftersom jag förmodligen inte hade kommit in på den linjen jag ville. Dels tack vare att jag fick barn fick jag komma in på ett program som kräver högre betyg än vad jag hade.
    Hade säkert festat mer än vad jag gör eftersom det är typ det mina vänner gör på helgerna ^^
    Känns iaf som att livet inte kan bli mycket bättre än vad det är nu. Just nu när jag har sommarlov är jag hemma med min son i 2,5 månader och det måste nästan vara det bästa med att få barn så ung, att jag får så mycket tid med honom under de långa loven!

• m00nfl0wer

Jag hade fortsatt vara sjukt deprimerad och ev. inlagd på psyk. Hade fortfarande haft självmordstankar, skurit mig och inte vågat mig ut bland folk. Inte gått i skolan eller jobbat heller, på grund av psykiska problem. (Har fått diagnosen Borderline)

Dvs, min dotter räddade mig. Om man kan uttrycka det så. Fick henne när jag var 16år och 9mån. Nu är jag knappt deprimerad, min socialfobi håller på att försvinna och jag är lycklig. Hon får mig att vilja kämpa vidare med mitt liv.

• Nidorina
    Svar på #6
    Åh så kul att läsa! Vad roligt att din dotter har kunnat hjälpa dig med detta. När mina barn var små (den yngsta 10 mån, jag var 24) så dog en mycket nära vän. Jag hade verkligen inte kunnat släpa mig ur sängen om det inte hade varit för barnen.
  • m00nfl0wer

Ja, visst är det härligt med barn? Dom får en att orka sådant man inte trodde att man klarade av!

Nidorina skrev 2008-08-03 08:16:21 följande:
    Svar på #6Åh så kul att läsa! Vad roligt att din dotter har kunnat hjälpa dig med detta. När mina barn var små (den yngsta 10 mån, jag var 24) så dog en mycket nära vän. Jag hade verkligen inte kunnat släpa mig ur sängen om det inte hade varit för barnen.
  • Im Fabulous

Hmmm.. Jag hade bott ihop med min sambo, antagligen jobbat. Och jag hade haft kvar min häst.

Så livet har inte blivit speciellt mycket annorlunda.

• MliMiM

Om jag inte hade väntat barn nu till hösten så skulle jag sitta i skolbänken om 20 dagar :P Och då skulle jag isåfall tagit studenten 2009, men nu tar jag ett sabbatsår, så studenten får vänta till 2010, ursch, då har jag redan hunnit blivit 22 :P
    Jag skulle fortfarande bo som jag gör, med min sambo. Jag skulle fått slippa att sälja nästan alla mina husdjur pga de kommande barnet.
    Så jätte mycket skillnad har det inte blivit, men de jag sörjer mäst är såklart alla mina husdjur =(

Svar på tråden Om du inte hade barn/barnen