• Lillgrodis

Järfällabo! Betygsätt skola/förskola

Japp, snart är det dags att välja... Vilse är väl det som man minst sagt är.

Gick in på alltomdagis.se men hittade väldigt få "betyg" och omdömen på förskolor/skolor i just Järfälla. Någon som vill hjälpa till att fylla på, så man kan se vad folk gillar?!

• Svar på tråden Järfällabo! Betygsätt skola/förskola
  • Pyssel

Jag har haft stora grabben på Traktor förskola men fick ta bort honom där ifrån för att han blev så in i helvete sjuk och förskolehefen ljög om huruvida det fanns eller inte fanns mögel i huset.
    Sen bytte han till I ur och skur Skogsbacken. Knasbra! Jag hittade dessutom min man där ;) Men bra personal, bra verksamhet, lagom delat ute och inne.
    Sen började David på Fastebol där han blev mobbad av sina lärare. Jag har vänner som upplevde samma sak men det var ju 20 år sen så jag tänkte att nånting måste ha ändrats men inte då.
    Nu går han i Vittra Jakobsberg. Lite ovant, dom jobbar på ett annat sätt men jättebra. Personalen är framför allt inte där för att sitta av tid till pensionen utan för att dom gillar att jobba med barn.
    Lillkillen går på Kullens förskola. Personalen är GULD! Rekomenderar verkligen dom. Jättebra verksamhet.
    Lycka till i förskoleträsket! ;)

• garib

en liten följdfråga - är nibble förskola att rekommendera?

• Lillgrodis

Kan ni inte skriva era erfarenheter på "alltomdagis" så får alla ta del?

• galaxer

Kan skriva där också, men...

Varnar för Barnens Hus i Kallhäll.
    Och rekommenderar å det varmaste Kopparvägens förskola.
    Egentligen kan jag rekommendera alla förskolorna som har Marianne Hodin som rektor; en toppenkvinna som lyssnar på föräldrarna.

• mismw

Vad var det för lärare ni hade på Fastebol?
    Har precis börjat inskolningen där och man är ju liet nojjig men de lärare vi har i gruppen verkar jättebra.

• softisch

tummen upp för svetsarvägens förskola i kallhäll, tummen ner för lädersättra förskola i kallhäll

• Pyssel

Jag vill skriva Anna men jag är inte säker på att det är rätt. Kort rödlätt kvinna ca 40. Men jag kan säga att det inte hänger på enskilda lärare i den skolan utan om en anda som har varit acceptabel i Fastebol så väl som i Högby skolan i 20 år.

• Lillgrodis

Tyck till nu Järfällabo. SÅ man vet....

• pingela77

Min dotter går på Gårds förskola i Viksjö. Jag är så där halv nöjd eftersom personalen är så gamla. Alla ska typ gå i pension och jag saknar den där glädjen och skojet med barn. Det positiva är att det inte är hög personalomsättning heller. Ville ha inne henne på Högby men där var det fullt.
    Tycker de får lite mat oxå. Min dotter som är lite blyg har hamnat på avd. med barn i åldrar 1-5 och hon är ganska rädd för de andra barnen vilket personalen tycker är jobbigt,grrr.
    Fast jag har inget att jämföra med så vi får se hur det utvecklar sig.

• Söta Nasse

orkar inte registrera mig och  sätta betyg.
    men aspnär förskola i jakan suger totalt och dagmammorna i kallhäll är super

♥ Lucas och Oskar är mina små ögonstenar ♥
Svar på tråden Järfällabo! Betygsätt skola/förskola