• Amazina

Roliga sätt att berätta för släkten att man är gravid.

Vi ska snart berätta för släkten att vi ska ha barn och skulle behöva några roliga idéer. På min mans sida blir det första barnbarnet och på min sida är min syster gravid i v 14.

Vi har funderat på att linda in små paket med en napp eller barnstrumpor el liknande, men jag vet inte...
    Skulle behöva många förslag.

Vi har haft svårt att bli gravida så ingen väntar sig att vi ska vara det. Däremot tror jag många kommer bli lyckligt överraskade!

Skriv allt ni kommer på!!

• Svar på tråden Roliga sätt att berätta för släkten att man är gravid.
  • loveelin

Bjud dem på middag och ha en liten skattjakt. Ha ledtrådar i uppblåsta ballonger och så får de ge sig ut och leta. Och självklart leder ledtrådarna till den stora överraskningen=)

Överraskningen kan ju vara i form av ett bokstavspussel med bokstäver. Bebis eller graviditet kan ju vara det de ska bokstavera till?

• petit

jag hade tänkt skriva på en tröja, över magen, "Harry..?", eftersom alla blivande gammelmorfar heter det, och alla hans manliga barnbarn lade till namnet harry till sina namn nu när han fyllde 75 nu i år. vi vet ju inte om det blir en Harry eller en Harriet (!), därav frågetecknet
    tror han ska bli glad.

• GrönaDruvan

När vi ska berätta så ska vi ge små presenter med nåt som det står farmor/farfar och mormor/morfar på tänkte vi..
    Sen vet jag en som satte in en bulle i ugnen, men då gäller det ju att de förstår det..hihi

• sigtunatjej

Jag gjorde en tårta där jag skrev: Du ska bli mormor igen och sedan lät jag min mamma ta fram tårtan ut från kylskåpet
    Hon blev glatt överraskad.

Älskade Moa och pyret i magen BF 090327
  • brumme lisa

Vi köpte en "världens bästa morfar" mugg till min pappa när han fyllde år... gav honom den med komentaren att det mer var en förhoppning än en present. Tror inte pappa hunnit fatta vad vi menade när han fru sprang fram och kramade oss
    Sen på kalaset tog jag med brorsan och visade vad vi gett pappa, det tog ett tag innan han kopplade

• Mallhin

Min sambo frågade sin mamma om det var någon i hans släkt (han har 72 kusiner bland annat) som fyller år i September.
    Stackars svärmor började fundera och till sist tog hon fram sin kalender och undrade.. "varför behöver du veta det nu, det är ju bara februari": Men hon fortsatte leta och efter en stund sa John ähh strunta i det... nu är det i allafall en som kommer fylla år i september...

Svärmor fattade först inte... men sen log hon stort och skrek... Ni väntar smått..
    Svärfar kontrade med att säga "ähh det var som fan". Blev lite orolig, visste inte ifall han blev glad eller inte.. =)

Min familj visste det direkt, dem har bara väntat på det...

• älskade baby

Om du har varit på ultraljud kan du lämna in bilderna på expert tex o få dem som foton, sätt dem i en ram o ge som present!!

• längtar hoppas

Åh vad härligt att få berätta!!! :) Var roliga ideér alla kom med, ska nog använda någon av dom :)

• Happy me

Vi har gjort på lite olika sätt men det var egentligen inte förrän med barn nr 3 vi blev  lite kreativa.

Vi bestämde oss att de stora barnen skulle få veta först. De var fyra och 6 år när vi skulle berätta. Vi tog ett glasspaket och satte fem tomtebloss i och gick ut med det till dem. När de frågade varför vi hade tomtebloss så sa vi att vi hade satt i ett för var och en i familjen. De räknade och vår äldsta sa: - Men det är ju fem!
    Hon sa inte att det var fel men funderade ca en halv minut och gav oss ett underbart leende efter det.

Eftersom vi ville vänta med att berätta så var jag ju redan i v. 11 när vi gjorde det. Min mamma var bortrest precis då så när hon kom tillbaka skulle vi åka och hälsa på henne. Då var jag i vecka 14 och med tredje barnet kom magen verkligen tidigt så jag hade en sådan där söt gravidmage då. Vi var hos mormor och morfar som inte märkt något när hon kom dit. Först kramade hon barnen och sedan kom hon till mig och då bara ropade hon: NÄÄÄÄ!!!!!

Hon blev lite sur att jag inget sagt men kom ju över det hyfsat till sist. Jag tycker det var värt att vänta även om det var svårt.

Svärfar fick ett kort från sina barnbarn när han kom på middag. I kortet stod det att han skulle bli farfar igen.

Svar på tråden Roliga sätt att berätta för släkten att man är gravid.