• Anonym

Nån annan som blivit skrapad efter en medicinsk abort??

Ska försöka göra detta kort:

gjorde en medicinsk abort för snart 5 veckor sedan. Blödde i knappa 2 veckor efter det. Var blödningsfri i 1-2 veckor och började blöda efter ganska ordentliga smärtor förra torsdagen.

Jag har hela tiden haft kontakt med sjukhuset (då jag blött massor och stora klumpar) men de har sagt att det troligtvis är en kraftid mens bara.

Idag morse fick jag ringa efter min sambo som var på jobbet (vi har en liten son hemma) för att jag blödde så kraftigt att en ny binda var full efter 1 min!! Det blödde igenom binda och trors, fast jag höll handen mellan bena för att "stoppa" det. det rann blod längs benen och vi har till och med blodstänk på dörrar då det kom med sån fart!!

Ambulans kom och hämtade mig och jag blev omedelbart sövd för att jag skulle skrapas.

Jag fick aldrig nåt svar på VAD som kan vara orsaken.. de tror att det var rester kvar.. Men blöder man sådär då??

Nu har blödningen tack och lov blitt mindre..hoppas denna hemska abort-resa är slut snart..

• Svar på tråden Nån annan som blivit skrapad efter en medicinsk abort??
  • Anonym

Ingen?

Ska tillägga att jag hade kontakt med sjukhuset sen jag började blöda nu på torsdagen (då det var en så kraftig blödning från börjar).
    Och så ska det stå trosor och inte nå annat..

• delinda

Usch så läskigt! Har tyvärr inget att bidra med annat än att det säkert är just rester kvar i livmodern. Det kanske har blivit en infektion eller liknande? Lycka till, hoppas det löser sig!

• Anonym

Tack för svaret. Jag hoppas att det INTE är nån infektion..men borde inte läkaren ha märkt det då?

Blödningen är typ obefintlig.. kan inte förstå hur en skrapning kan stoppa en såndär kraftig blödning..

• Anonym (anna)

Hej,,,,
    Jag gjorde en medicinsk abort (minns inte direkt på rak hand vilket datum det var precis)
    Men hur som helst så blödde jag 5 veckor. gick tebax på efterkontroll och det visade på grav-testet att jag fortfarande var gravid. Dom bad mig då att komma tillbaks efter en vecka igen för ett nytt test, och fick även då mini-piller att börja med.
    jag gick hem, började med mina piller och tebax efter en vecka då testet fortfarande visade sig vara possitivt.
    Då körde dom ett ultra på mig men inget foster visade sig sen tog dom blodprov.
    Sköterskan sa åt mig att sluta med piller för att kunna börja blöda o hoppas på att resterna kommer ut med blodet!
    Började blöda igår och blöder rätt riklig blödning .
    Har tid imorgon för att lämna blod igen då för att se om graviditeten har fortsatt eller inte,,,
    Är JÄTTE nervös!!
    Tänk om jag måste skrapas!!!

• Anonym

Jag gjorde en medicinsk abort för ett par år sedan och blödde massor efter den. Sen plötsligt fick jag hög feber och det visade sig att allt inte hade kommit ut och att jag till följd av det hade fått en infektion. Blev då inlagd och fick antibiotika intravenöst samt fick genomgå den jäkla aborten igen (ville inte bli skrapad och fick därför gemomgå ytterligare en medicinsk abort). En abort är jobbig nog som det är, lider med dig iom att jag vet precis hur påfrestande det ärLedsen Hoppas att det snart ska vara över för din del.

• Anonym

Fick du ingen antibiotika ?

Jag hade rester kvar som fastnade på vägen ut efter en medicinsk. Samma smärta som att föda barn...

Och jag sövdes och skrapades och fick antibiotika utskrivet för att dom skulle slippa se mig igen.. Ingen risk tog dem.

Jag har även skrapats och fått retster kvar efter det och den gången fick jag infektion och dubbel antibiotika.

• Anonym

Näpp, ingen antibiotika!! Hoppas, hoppas det endå är Ok där nere. Men har ine ont och blöder knappt nåt.. Visst kan jag känna som en mensvärk nu som då, men det är ju inte konstigt det heller...

Ska och lämna crp till vårdcentralen idag, då får jag ju iaf. veta svart på vitt om alla värden är ok!

• delinda

Lycka till idag! Men eftersom du inte har ont eller blöder så mycket så är säkert allt okej

• Anonym

Gjorde medicinsk abort, blödde i 5 veckor gick tillbaka gjorde VUL fick veta att det fanns rester kvar i livmodernoch fick några tebletter (kommer inte ihåg namnet på dom) Fortsatte blöda i ca 1 ½ vecka, gick tillbaka och även då gjordes VUL fanns fortfarande rester kvar då vart jag tvungen att skrapas. Blödde lite småstänk 2-3 dagar. Det var det värsta jag någonsin varit med om och ångrar det otroligt mycket...

• Anonym

Jag gjorde medecinsk abort i början av april,blödde jätte mycket med klumpar. trodde att allt hade kommit ut,flyttade och kom aldrig iväg till återbesöket.efter ca 3 månader så började jag störtblöda,det bara forsade..jag blev darrig och matt gick och la mig i badkaret tog upp med bena (så att det skulle sluta blöda),blev helt svimfärdig och tuppade av en stund.Det slutade inte blöda så fick åka ambulans till akuten,där hade jag enorm aktivitet i livmodern(alltså lakaren såg massa blod)började blöda kraftig där igen och fick genomgå en skrapning.
    Jag förstår dig hur det käns för jag fick en riktig chock!

Dem tog grav test så jag hade fortfarande varit gravid,skulle ha varit i ca 5 månaden.
    Vilken skräck upplevelse.
    krya på dig!

Svar på tråden Nån annan som blivit skrapad efter en medicinsk abort??