• Jocato

"tack för hjälpen" present?

Våra familjer ställde upp och hjälpte oss jättemycket i samband med vår sons dop, de gjorde bland annat smörgåstårtor, filmade och tog kort, såg till att allt flöt under dagen och hjälpte till med städning efteråt.

Nu skulle vi vilja ge dem något som tack för all deras hjälp med vi vet inte vad! Är det någon som har några tips? Det vore kanske kul om det hade något med dopet att göra eller?

• Svar på tråden "tack för hjälpen" present?
  • Mirakel händer

Vi fick en korg med alla möjliga godsaker, när vi hade hjälpt gudbarnens föräldrar med allt runt dopet. Så vi hade en riktig myskväll hemma sen.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Nervous wreck

Bjuda på middag kanske? Någon restaurang eller 3-rätters hemma?

• Pumpalicious

vad hade dom lagt i korgen??
    Kims mamma skrev 2008-07-29 16:37:52 följande:

Vi fick en korg med alla möjliga godsaker, när vi hade hjälpt gudbarnens föräldrar med allt runt dopet. Så vi hade en riktig myskväll hemma sen.
  • Mirakel händer
    Pumpalot skrev 2008-07-29 18:14:18 följande:
    vad hade dom lagt i korgen??
    Det var olika sorters frukter, ostar, kex en flaks champange. Å biocheckar... De var guld värt.
  • Pumpalicious

Vi har fyra olika familjer som hjälper oss jätte mkt inför sonens dop på lördag, vill ge dom något men ekonomin tryter lite.
    Vet inte alls vad vi ska ge...

• Mirakel händer
    Pumpalot skrev 2008-07-29 18:19:21 följande:
    Vi har fyra olika familjer som hjälper oss jätte mkt inför sonens dop på lördag, vill ge dom något men ekonomin tryter lite.Vet inte alls vad vi ska ge...
    Fint kort på barnet som döptes i en finare ram....
  • Pumpalicious

jo det funkar ju men tänkte ge något direkt efter dopet eftersom endel kommer från england..

Biobiljetter?
    Fin flaska vin?
    Blommor?

Vad hade ni velat ha?

Kims mamma skrev 2008-07-29 18:20:00 följande:

Fint kort på barnet som döptes i en finare ram....
  • Mirakel händer
    Pumpalot skrev 2008-07-29 19:17:01 följande:
    jo det funkar ju men tänkte ge något direkt efter dopet eftersom endel kommer från england..Biobiljetter?Fin flaska vin?Blommor?Vad hade ni velat ha?
    en flaska gott vin skulle vara helt ok... även kanske biobiljetter...
  • Pumpalicious

köper nog något gott fin och ett fint kort. Det är ju bättre än inget iaf, jag tror verkligen inte dom förväntar sig något. Vi har inte bett om någon hjälp, dom har alla erbjudit sig.

• Mirakel händer
    Pumpalot skrev 2008-07-29 19:35:14 följande:
    köper nog något gott fin och ett fint kort. Det är ju bättre än inget iaf, jag tror verkligen inte dom förväntar sig något. Vi har inte bett om någon hjälp, dom har alla erbjudit sig.
    Det blir säkert jätte bra... vi förväntades oss att inget få heller.
  • saris

Köp ett gott vin, lite fin choklad och ett inramat kort på lillen kanske i dopklänningen.

• Jocato

Tack för era förslag, men för min del fungerar det tyvärr inte med vin eftersom mina yngre syskon också hjälpte till och vi vill tacka dem med. Det är 5 personer i min familj och 4 i min mans familj som har ställt upp, blir det inte mycket med ett inramat kort til var och en..? Hur delar man annars upp det? 2 av våra syskon bor inte längre hemma...

Gärna fler förslag!!!

• anneliesb

biocheckar till de yngre å vin till de äldre?

• Jocato

Fler förslag? (gärna något med koppling till dopet)

• 76Åsa

Vi gav bilder på barnen i fina ramar och så gjorde vi musmattor med bilder på killarna! Kul o uppskattat.
    Se www.postfoto.se

Svar på tråden "tack för hjälpen" present?