Pappan skall avsäga sig vårdnaden....
Pappan till mina två söner vill avsäga sig vårdnaden om dem.....Varför vet jag inte,(en förklaring han slängde ur sig var att jag alltid tjatar om pengar,men jag har bara bett om att han ska vara med och köpa cyklar till pojkarnamen i slutändan har jag fått köpa dom själv,men nu blev äldsta sonen cykel stulen och vi har dåligt med inkomste just nu och tillråga på allt krockade sonen med en bil,så då åkte vi på en självrisk på 1500 kr.Jag tycker nog att han skall bidra med pengar till sånt(han betalar inte ens underhållet utan det låter han gå till fogden ,men annat tycks dom ha råd med) men det tycker inte han....nu är umgänget varannan helg och 2 veckor på sommaren,ALDRIG däremellan trots att pappan bor en halvmil från sina pojkar.Han bjuder inte ens upp sönerna när halvsyskonen fyller år.Han bryr sig helt enkelt inte om dom överhuvudtaget.Umgänget verkar dock fungera när dom väl är där.Jag har sagt att jag tänker skriva på papprena,men först vill jag att han ska ge mig och sina barn (11 och snart 15 år)en förklaring men han vill tydligen inte träffas alls och diskutera detta.Vilka är för och nackdelarna med att ha ensam vårdnad?