• mariiee

Tuttig.

Fler som har/haft barn som i princip har bosatt sig vid tutten?
    När brukar tuttigheten släppa?
    Är de verkligen hungriga eller söker de tröst?
    Min flicka vill sitta vid tutten hela tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-18 21:19:34:
    Eller kan man ge ersättning så kanske hon blir nöjdare?
    Mjölken är kanske inte riktigt fett?
    Lisa kan bli ganska gnällig rätt fort efter ammning.

• Svar på tråden Tuttig.
  • jojjo113

Det är både mat/närhet/trygghet och en massa annat också.. Det "värsta" släppte nog på min pojke vid2-3 månader cirka... Då blev hans mattider mer regelbundna..

• mariiee

Hum... hoppas det släpper snart annars blir jag knäpp.

• Titti och mini

Ja runt 2 månader brukar det bli bättre. De är nog främst närheten de söker. Att ge ersättning kan paja din amning så jag tycker inte du ska göra det om hon går upp i vikt bra, för då är det nog främst mamma hon vill ha o inte bara mjölk O visst är det jobbigt!!! Men det blir bättre - även om det är svårt att tro när det pågår. Med mitt första barn satt jag med bröstet framme jämnt, m lillen nu så bär jag en hel del i bärsjal för då kan man ju gå o amma - kanske värt att pröva?

• mariiee

Titti och mini: Jo, du kan ha en poäng där!
    För hon äter ett tag och sedan somnar hon.
    Så jag antar att det är närhet hon vill ha.

• Titti och mini

Mmm, min 6 månader kan ibland vara så ännu - men bara ibland så ingen panik det värsta släpper snart Men sjal är faktiskt suveränt när det är just närhet de vill ha 100% av dygnets timmar. Om du vill testa kan du klippa upp ett påslakan o pröva t.ex. denna knytning:
    www.babyboden.nu/Mias/Websidor/xomslut2.htm

så behöver du inte köpa ngt dyrt ifall du inte trivs med det

• mariiee

Ska testa det.
    Såg lite lite knepigt ut.
    Men värt att pröva

• only Gizmo

dom "tankar" trygghet, men känner sig ganska låst. men som tur är blir det bättre med tiden...

• mariiee

Så fort man tar bort tutten så blir det ett himmla liv!!!
    Hon är ju aldrig nöjd
    Blir hon aldrig mätt?!!!!?

• melles mamma

mariie- i perioder kan mammas närhet=bröstet behövas dygnet runt. Med en bärsjal kan du "leva på" som vanligt

• Alven77

Bärsjal är toppen, annars är ju tuttigheten en bra ursäkt till att bosätta sig i TV-soffan någon vecka eller så... :) I övrigt håller jag med föregående talare!

Svar på tråden Tuttig.