• Puzzel

Lådbilslandet i Nykvarn

Hej! Vi funderar på att åka till lådbilslandet med våra barn, 1 1/2 och 3 år. 1 1/2 åringen är väldigt fråmåt, men är han kanske för liten? Någon som har varit där med ett så litet barn? Tack på förhand!

• Svar på tråden Lådbilslandet i Nykvarn
  • tomcar1

Puzzel...har hört talas om lådbilslandet. Verkar kul och jag vill gärna veta lite också : )

• flygare

Hej
    vi har precis varit där. Våran kille är 3 år och han hade perfekt ålder, kunde göra allt. 1½ åringen kan leka i lekparken, men är förliten för bilarna

• pluppiz

är det de som ligger på öland?

• tomcar1

var ligger lådbilslandet mer exakt och kostar det något ?

• MoR58

När vi var där förra sommaren var sonen precis två och han körde alla saker till och med motorcyklarna. Visserligen är han ganska stor fysiskt men en ett och halvt åring som är framåt kan nog klara att köra traktorerna men inte de andra sakerna.

• LeoNo4AleXo6

Vår son älskade det förra sommaren när vi var där, då nästan 3 år!

Kostar 200 kr/barn. De rek åldrarna 2-1o år.
    Kolla hemsidan www.ladbilslandet.se
    Finns i Nykvarn också!!

• rubygirl

Vi var där med vår kille, 2,5 år. Han hade visserligen kul men hade svårt att gasa och styra samtidigt, vilket gjorde att han inte kunde åka särskilt mycket på egen hand. Helst ska de klara sig själva, nu fick jag vara med och hjälpa honom att styra rätt så att han inte fastnade på sidorna eller krockade med andra.

Sedan var det MYCKET folk. Vi kom kl 11 och då var inte köerna så farliga, men efter ett tag fick man vänta länge och det klarade inte han, han blev tokledsen och förstod verkligen inte varför han måste vänta. Mitt bästa tips är att komma när de öppnar och att beta av alla lådbilsbanor direkt innan köerna hinner växa sig långa, det tar ändå ganska lång tid på varje bana.

Dessutom blev han jättebesviken vid stora banan, när han inte fick just den bil han spanat in (en bärgningsbil) ? man får liksom den som råkar bli ledig just då. Som tur var såg jag att en brandbil också höll på att bli ledig och lyckades få personalen att ge honom den i stället.

Så det beror lite på vad era barn klarar av. Men det finns mycket både för större och mindre barn!

Svar på tråden Lådbilslandet i Nykvarn