Liten kylväska för medicin?
Ja som rubriken lyder, är det någon som vet om det finns små kylväskor att köpa någonstans för att förvara sin medicin då man är ute på utflykter under sommaren?
Ja som rubriken lyder, är det någon som vet om det finns små kylväskor att köpa någonstans för att förvara sin medicin då man är ute på utflykter under sommaren?
det finns en pytteliten på ica maxi som kosta typ 12.50. får typ plats en kylklamp å en macka;)
Lysande! Tack! Då svänger vi inom där på väg till Liseberg!
Tack!
Det finns ju små, runda för en 1/2 liters läskflaskamen var såna kan säljas vet jag inte. Kan hända att jag sett såna på Rusta eller Jysk nån gång. Själv fick jag mina från svensk tobak eller va dom nu hette, typ General, Grov snus osv.
Ja just det, Maxi har ju en superliten söt som hon svara här ovanför.
jaa.. den finns i knallrosa
Det finns kylfodral för mediciner hos www.romalore.com
Dessa finns i olika storlekar samt färger. Inte helt billigt men fungerar utan kylklampar! Man lägger innefodralet i kallt vatten (10-15 min. beroende på storlek). Kristallerna i fodralet sväller upp till en gele och vattnet avdunstar väldigt långsamt.
Dessa fodral kan man ha med i sin väska eller handväska och tar inte lika mycket plats som en kylväska med kylklamp.
Har själv testat, och även i en varm lägenhet (25 C rumtemp) dröjer det länge innan all gele har blivit kristaller igen. Man återaktiverar genom att lägga i vatten igen.