• lillalillalillamysan

Någon mer som är sjuk???

Jag ligger här med feber och halsont och kan inte sova p g a febriga drömmar Jag är så sjuuuuuk

Ringde killen (som jobbar natt) och beklagade mig men det yrvakna svaret jag fick där om att jag inte kan sova är att kroppen somnar automatiskt när den känner för det... Hm...

Nej, trots att jag varit utflugen länge så önskar jag att man var liten och bodde hemma hos mamma och pappa. Någon som värmde hallon och serverade kall skön glass för halsen. Men eftersom det inte är så kanske det finns någon annan därute som också är sjuk så att vi kan tycka lite synd om varandra i alla fall?

• Svar på tråden Någon mer som är sjuk???
  • Censur

Here I am... jag är sjuk!

jag har en sjukt elak öroninflammation som är så smärtsam att jag inte heller kan sova.

• tattarunge

Jag är också sjuk! Har inte lyckats hålla nere nån mat på två dygn nu! Jättekul!
    Fast, jo, ca 4 dl filmjölk har faktiskt fått stanna kvar i magen..

Blääää

Tycker sjukt synd om oss allihopa..

• lillalillalillamysan

Stackare... Den är inte kul. Antar att du provat sova i halvsittandes läge. Brukar ju bli värre när man ligger ner.

Jag tog en tablett tidigare men känner mig ändå helt knäpp, antar att den inte tar bort febern helt. Febern får mig att drömma att jag är naken på de allra märkligaste ställena (typ när jag skall förtöja en båt i Sandhamn och alla i hamnen sitter och tittar) och den sjuka stressen gör att jag hellre är vaken ett tag

Censur skrev 2008-07-30 02:39:49 följande:
    Here I am... jag är sjuk!jag har en sjukt elak öroninflammation som är så smärtsam att jag inte heller kan sova.
  • Censur
    tattarunge skrev 2008-07-30 02:47:41 följande:
    Jag är också sjuk! Har inte lyckats hålla nere nån mat på två dygn nu! Jättekul!Fast, jo, ca 4 dl filmjölk har faktiskt fått stanna kvar i magen.. BlääääTycker sjukt synd om oss allihopa..
    ghuuuuu- magsjuka? Stackars, STACKARS dig!
  • lillalillalillamysan

Ah, fy bubblan - magsjuk är inte heller någon höjdare!

tattarunge skrev 2008-07-30 02:47:41 följande:
    Jag är också sjuk! Har inte lyckats hålla nere nån mat på två dygn nu! Jättekul!Fast, jo, ca 4 dl filmjölk har faktiskt fått stanna kvar i magen.. BlääääTycker sjukt synd om oss allihopa..
    Visst är det synd om oss alla!
  • Censur
    lillalillalillamysan skrev 2008-07-30 02:49:30 följande:
    Stackare... Den är inte kul. Antar att du provat sova i halvsittandes läge. Brukar ju bli värre när man ligger ner. Jag tog en tablett tidigare men känner mig ändå helt knäpp, antar att den inte tar bort febern helt. Febern får mig att drömma att jag är naken på de allra märkligaste ställena (typ när jag skall förtöja en båt i Sandhamn och alla i hamnen sitter och tittar) och den sjuka stressen gör att jag hellre är vaken ett tag
    Ja... jag får inte ligga ner för då exploderar huvudet... det blir andra natten nu. SUCK!

Har du testat att kombinera alvedon och ipren??
  • lillalillalillamysan

Nej, jag har tyvärr bara ipren hemma. Är så sjukt sugen nu på makaroner och köttfärssås men helt sjukt osugen på att ställa mig och göra det. Kanske skall försöka sova lite i alla fall...

Censur skrev 2008-07-30 02:51:12 följande:
    Ja... jag får inte ligga ner för då exploderar huvudet... det blir andra natten nu. SUCK!Har du testat att kombinera alvedon och ipren??
  • tattarunge
    Svar på #6
    Censur skrev 2008-07-30 02:51:12 följande:
    Ja... jag får inte ligga ner för då exploderar huvudet... det blir andra natten nu. SUCK!Har du testat att kombinera alvedon och ipren??
    Det är inget skämt att ha öron-inflam. Det är en sjuk smärta som man borde ha hittat bot för. För länge sedan. Usch. Jag lider verkligen med dig. Det enda som fungerar verkar det som är ju när pencilinen börjar verka. Tyvär. annars verkar det ju finnas sånna husmor tips om vitlök i örat och dylikt.. men jag är tveksam.. det verkar göra ont =/
  • tattarunge

Och ja, det är såååå synd om oss allihopa.. det är grymt skönt att få vara lite töntig och tycka det öppet på ett forum med en massa främlingar, som det också är synd om ..

• Censur
    lillalillalillamysan skrev 2008-07-30 02:59:11 följande:
    Nej, jag har tyvärr bara ipren hemma. Är så sjukt sugen nu på makaroner och köttfärssås men helt sjukt osugen på att ställa mig och göra det. Kanske skall försöka sova lite i alla fall...
    haha... I know the feeling...
    själv kan jag inte äta för öroninflammationen har gjort att hela den högra sidan är uppsvälld så jag kan inte tugga och tungan är uppsvälld.
    jag måste poängtera att det änns som att trumhinnan ska explodera. HOPPAS!
Svar på tråden Någon mer som är sjuk???