• Glad och mor

Nå´n som vet hur man gör när man fixerar på kläder??

Jag har gjort ett tryck på min sons linne. Jag undrar hur man gör när man fixerar???
    Har hört att man använde strykjärn!

Hur länge?
    Hur varmt?

Vore jätteskönt om nå´n ville förklara för mig, vi ska på kalas o jag vill gärna att han har den på sig då (imorgon).

Tack på förhand!

• Svar på tråden Nå´n som vet hur man gör när man fixerar på kläder??
  • Titti och mini

Det beror ju på vad du har gjort trycket på - vad är det? Sånt skrivarpapper eller ngt annat ?

• miniliten

det beror precis på vad du tryckt med..
    har du tryckt med tygfärg så fixerar du mer ett strykjärn inställt på bomull och UTAN ånga. annars såvet jag ej men det är vad som gäller vid tygfärg iaf

• Glad och mor

Aha, jo, det är trygt med tygfärg, miniliten, så nu vet jag! Tack! Bör man kanske ha smörpapper emellan? Hur lång tid ska man pressa då?

• miniliten

ojsan nu ä jag kanks elite sen men du sk astryka på baksidan av trycket. Akta bara så att du inte har nått tyg under trycket då för det färgar oftast av lite när man fixerar det hoppas att du förstår detta röriga inlägg.
    är det en liten body som inte går att ta runt strykbrädan så lägg en handduk imellan trycket o tyget.

• mikalala

Har ett tips att stryka är jättejobbigt särskilt om man tryckt mycket lärde mig på min textilutbildning att textilfärg kan fixeras i torkskåpet! bara in med plagget på så hög värme som skåpet kan köra och så lång tid som det kan vridas upp till! dessutom är det lätt att bränna småkläder med stryckjärnet så det blir fula fläckar.

Svar på tråden Nå´n som vet hur man gör när man fixerar på kläder??