• Daphne85

Adrian och Lydia

Min son på 4,5 år heter Adrian och nu ska vi förmodligen få en flicka. Jag har haft ett namn i huvudet ända sen jag var tonåring. Nämligen Lydia. Har alltid sagt sen tonåren att: Min dotter ska heta Lydia! Så det ska hon heta!

Adrian betyder: Man från Adria och Lydia betyder: Kvinna från Lydien, så det är nog meningen att det ska vara Adrian och Lydia. Dom har samma innerbörd.

Vad tycker ni om namnet Lydia?

• Svar på tråden Adrian och Lydia
  • skvimpen

Jag tänker på pizza pga ett ställe i Gbg men det är ett häftigt namn, fint ihop också!

• Daphne85

Pizza :D hehe... Jo, det är fint och inte så vanligt! Adrian är inte heller så vanligt i Sverige. Det är mer vanligt i tex. Polen och Rumänien och dom länderna. Det är lite internationellt. Lydia också. Det är ganska vanligt i Polen. Min man är från Polen, nämligen, så namnen bör passa i både Sverige och Polen. Hehe, Lydiga Lydia :D

• Filurens mamma

Jättefina namn! Känns litterära på något sätt, om du förstår vad jag menar. Jag tänker på intelligenta personligheter...

• HeddaBigBum

Jag älskar Lydia och hade också det på namnlistan sedan jag var barn! Underbart fint!

• Moatje

Om vi får en dotter blir det nog en Lydia. Jätte fint namn

• Daphne85

Ja, visst är det! Min syrra tycker inte om det men flera andra i familjen tycker det är fint.

• spöke

Lydia är fint. Det enda negativa är väl att det är likt ordet "lydiga".

• Veladis

Jättefina namn! Passar verkligen ihop!
    Jag har haft en Lydia på fritids när jag jobabde där, en kalasgo tjej, så det namnet har verkligen positiv klang för mig.

• Andrea

Min dotter heter Lydia så jag är inte helt opartisk
    Tycker givetvis att det är ett jättefint namn! Gillar att det är enkelt men samtidigt kraftfullt.
    Adrian och Lydia passar fint ihop också

• Andrea

Jag har ett jättefint tal tillägnat Lydia som min dotters faster läste på hennes dop om ngn är intresserad.

Svar på tråden Adrian och Lydia