• KCsMama

Ni som blivit av med plånboken någongång!

Hur många av er har någon gång tappat eller på annats ätt blivit av med er plånbok?
    Fick ni tillbaka den och var det något som saknades? Ni som fick tillbaka den, hur fick ni tillbaka den och hur lång tid tog det?

Blev av med plånboken idag (inkl NYA legitimationen, minutenkortet, pengar osv) vilket betyder att vi är helt panka tills den 20:e då barnbidraget kommer (vilket jag förövrigt inte kommer få ut eftersom jag inte har någon legitimation eller minutenkort!!!!)

Kramar

• Svar på tråden Ni som blivit av med plånboken någongång!
  • JsN

HAr du spärrat kortet? Och polisanmält förlusten?

Om någon annan legitimerar sig och går i god för att du är du så kan du få ut pengarna den 20:e (Det är så man får sitt första leg) Eventuellt underlättar det om du har med dig polisanmälan. Har du pass? Det kan hända att de accepterar det på banken.

Det är en massa bökigt jobb när man blivit av med plånboken. Men börja med att spärra alla eventuella kort och polisanmäl. Jag har fått min stulen vid två tillfällen och det är inget kul alls!

• KCsMama

Japp korten är spärrade men det är inte polisanmält ännu. Ringde dit för 1 timma sen men de var så upptagna och skulle ringa upp. Ska snart ringa igen för jag tycker de tar en sabla tid på sig!!

Lever på hoppet att någon snäll person ha hittat den!! Men just nu känns det ju inte som att jag kommer få se den igen *suck*

• Åke Vilse

Blev av med hela väskan en gång när jag skulle checka in på ett hotell i Stockholm.
    Som tur var så hade jag lagt bilnycklarna på disken för de skulle köra ner bilen i sitt garage.
    Det enda jag fick tillbaka var nycklarna till jobbet. Annars fick jag skaffa allting nytt.

• saelma

Min plånbok blev stulen i somras. Tyvårr fick jag inte tillbaka någonting. Tycker verkligen synd om dig.
    Jag önskade också att de onda människorna kunde ha lämnat tillbaka de personliga sakerna som de ändå inte har nån nytta av.
    Hoppas att du har bättre tur än mig.

• Jennie Brunflo

Nej....stackars dig.....det är så hemskt när plånboken är borta.

Jadu.....apropå att polisen ska ringa upp när de har mycket att göra. Vi hade inbrott i garaget och i bilen. Då skulle de också ringa upp för de hade mycket att göra. De ringde dagen efter!!!

• annca

Hade inbrott i bilen utanför ICA för ett par år sedan. Blev av med tre väskor, inklusive plånbok som jag oklokt nog lämnat i ena väskan, eftersom jag ärndå inte hade några pengar... Fick inte tillbaka nåt alls. Jo förresten, någon hade hittat mit Vivo-kort och följt anvisningarna och skickat in. Det var det enda...

Och som grädde på moset började någon använda mitt namn och personnummer för att köpa saker med kuponghäften och få skickade till en postbox. Det fick jag ju då inte reda på förrns vi flyttade och adressändringen trädde in och en massa undeliga saker började droppa in hemma. Får fortfarande Elloskatalogen fast jag aldrig beställt den...

Polisanmälde direkt inbrottet och förlusten av plånbok med innehåll.
    Polisanmälde "bedrägeriet" också, men det fanns det ju såklart inte resurser till att utredan. Något av fallen...

• Michanna

Jättetråkigt att du vart av med din plånbok..
    Men banker tar pass som identifikation.. ( vilket du kanske in te har något ?)

Har själv blivit bestulen på min plånbok med allt i och det är inte skojigt. Fick inte tillbaka något av det so fanns i..

Anna

• KCsMama

Jo jag har ett pass! Som naturligtvis går ut den 18:e denna månad *suck*

• Shyme

Du kan använda passet för att gå inte på banken och skaffa nytt minutenkort...det brukar från ett par dagar till en vecka för ett sådant att komma...och så kan du skaffa en nytt ID oxå...

• Michanna

Har du med dig anmälan på att du blivit bestulen samt passet brukar dom flesta banker vara rätt så snälla.. speciellt när passet presic gått ut..
    Lycka till

• Sarasnaran

Dagens jag-har-gjort-en-duktig-gärning:

Jag hittade en mobiltelefon igår o spårade upp ägaren med hjälp av nummer i telefonen o lämnade tillbaka den till vederbörande.

Jag fick nog en stjärna i kanten av han däruppe!

Synd att alla inte kan skilja på ditt o mitt..

• MiaL

eu-passen är giltiga som legitimation.
    om ditt hunnit gå ut ska d inte vara nån fara, till mig sa d att det "håller" hela månaden ut.
    om du är orolig så kan du alltid ta med din man eller mamma som kan intyga att du är du + att du visar upp ditt pass..
    fast oftast tänkerr inte kassöskorna på att kolla "utgångsdatumet" på passen, d kolla mest att bilden och personnummret stämmer.. har d alltid gjort på mig iallefall, jag gick runt med ett 4 månader gamalt pass innan jag fick mitt nya id-kort.. gick hur bra som helst..
    hoppas nu nån vänlig själv hittar din plånbok o lämnar in den hos polisen med alla kort och pengar kvar i den!!

• KCsMama

Jippie, kom nyss på att jag har kontonumret till mitt sparkonto i börsen (kvitto från myntautomaten när vi satte in pengar igår).. Skulle INTE bli förvånad om nån länsar det..

• höstsjö

Hoppas att det löser sig!
    Själv har jag glömt/tappat min plånbok ett oräkneligt antal gånger och ALLTID fått tillbaka den utan att något fattades! Det finns hopp om mänskligheten!

• monya

Hej.

Blev av med väskan på ett uteställe. Åkte hem ringde polisen och Comviq (då mitt abon. låg i plånboken) osv.
    Måndagen efter så sprang jag runt för att fixa nytt körkort, bank kort m.m.

2 veckor efter får jag ett brev med hela plånboken (förutom ID + pengar) nycklar smink. mm

De behöll ID, pengar, mobilen men allt annat fick jag tillbaka

Vet vilka det var, 2 unga tjejer, och det märkte man ju= ID-de behövde falskt leg. väskan- den var skitsnygg o orginell, pengar-vet säger nej till pengar

Fickl tillbaka sedan från hemförsäkringen....fick överdriva lite för att få ut rätt förlorat belopp

• Levana

Jag blev ranad pa min planbok for cirka ett halvar sedan. Min planbok ar en filofax & darmed ocksa min kalender. I den har jag verkligen ALLT: buss/t-baneort, svenska & amerikanska ID handlingar, foton, adresser mm. Det var en hemlos man som tog min planbok. Det hande pa en sekund och sedan var han borta. Jag var helt forstord!
    Men.....Tro det eller ej, efter ett par veckor sa fick jag planboken tillbaka!!!! Den kom med posten i ett brunt kuvert. Ranaren eller nagon annan maste ha lagt planboken i narmsta brevlada och posten hade hittat min adress dar i och skickat den till mig, betalat porto och allt. Saknades gjorde kontanter, frimarken och busskort. Allt annat var kvar! Snacka om att jag var glad och tacksam. Sant hander bara inte!!!

Svar på tråden Ni som blivit av med plånboken någongång!