Vad har ni för säng ??
Joo, är lite nyfiken på vart ni köpt era sängar ??
Behöver köpa ni och vill ha en snygg udda säng
Joo, är lite nyfiken på vart ni köpt era sängar ??
Behöver köpa ni och vill ha en snygg udda säng
då är min säng inget för dig kanske... har en ikeasäng, med ikeas sängstomme hemnes. Fast vi måste nog göra oss av med den för det är bara en 140 säng och det blir lite trångt nu när Liam ska ligga mellan oss :)
Har en kontinentalsäng med resårbotten från jysk, resårmadrass från IKEA och snart bäddmadrass från mio. De bästa av alla världar .
Många har sagt att de tycker den är snygg men det beror ju på vad man gör med den. Har klätt in resårbottnarna i samma färg som jag har på påslakanen och sedan passar den till resten av rummet.
För mig är det absolut viktigaste att den passar min kropp och rygg och sedan får man göra det bästa av situationen rent utseendemässigt .
Vad för slags säng funderar Du på?
Cinzano
Joo, Mio är sjysst
Men skulle vilja ha en udda säng..
Typ himmelsäng i mörk trä med pelare så att säga
Är lite kräsen
Vet
Men borde Du inte antingen kunna hitta någon sådan på en auktion eller bygga en egen? Så svårt borde det ju inte vara om man känner någon (eller är själv) någorlunda händig . . .
Bygga en ram, fästa ben/stolpar och sedan tyg på det. Madrasserne kan man ju köpa från Mio eller IKEA eller Hästens så slipper man sitta o snurra fjädrar själv .
Kräsen skall man vara! Varför nöja sig med något halvdant när man kan få det som man vill ha det? Bara man är beredd att jobab för det så . . .
Snygg stavning det blev nu. Kanske dags att använda min egen säng snart
Cinzano
Märkte inte ens att du stavade fel
Joo, har ritat en säng men vart vänder man sig för att få det byggt ??
Och vad skulle det kosta ?? Vet du det ?
Vi har en säng från Hästens. Till den har vi en antik sänggavel som vi köpte när vi var i Atlanta. Den är i mörk ek och enorm. I den finns ett handgjort rosmönster. Svårt att beskriva.. men det var kärlek direkt. Det bästa var att den hade en hel serie med sig. Stor garderob, sängbord, byrå och bänk att ha vid fotändan. Tittar man på baksidan av gaveln så hittar man årtalet 1898. Den är alltså rätt gammal.
Zmothie
Jag har absolut ingen som helst aning. Tycker inte att det borde behöva bli så dyrt men proffs och rejält material har ju en tendens att dra iväg . . .
En tapetserare kanske kan hjälpa Dig, om inte annat med att få fram ett prisförslag . . .
Jag älskar våran smarta säng pga av de käcka lådorna under som rymmer massa skit Och sen e de svävande sängborden himla behändiga oxå. En dröm för den dammsugande
www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=002832
Fast det där var ju bara ramen. Själva sängarna köpte vi från Jysk på en julrea. Riktigt bra grejer till bra pris..."Delta" var namnet tror jag bestämt.
Var bor du? I sthlm finns det en butik på odengatan som heter "raja".. en indisk inspirerad butik typ.. dom har udda sängstomar, bland annat så som du beskriver i mörkt trä med pelare..
niiina
Vilken härligt ljus säng och praktiskt med alla utrymmen!
Ja praktisk som tusan. Vi får plats med alla våra sängkläder och en massa annat krafs på min sida och sen har "gubben" alla sina kläder på sin sida så att jag får alla garderober för mig själv..man får ju inte vara dum
Notera att den finns i mörkt trä oxå..
Vi har en Carpati säng från europa möbler, antikbetsad ek. www.em.com
Jag köpte min på Eva bäddar i Larv sist och med min nuvarande säng med, gillar mest min dubbelsäng "Ruta" ifrån dem, men min nuvarande är en 105 säng med änglar på. =)
Vi har en billig säng från Jysk som funkar superbra. Har lagt på ett överkast från indiska i rosa och lila nyanser. Ni vet, dom där oansvarligt dyra lappöverkasten som nästan är för snygga.
Skulle också vilja ha en himmelsäng, men nu har vi tapetserat upp en wallposter på gavelväggen, så det funkar inte längre..
Ikea, hum.. sultan? kanske... skit dålig... Knakar inte i typ tre nätter.. sen börjar det.. och vi fick lämna in den och byta efter nån vecka... bräderna lossnade för de hade satt stiften bredvid :P
vi har en hästens den e kanon skööönn...
ja hästens är bäst.... vi har en gustaviansk dubbelsäng, jättevacker och ovanlig.
ICanDoIt
Så olika det kan vara . Älskar IKEA:s Sultansängar!!! Sååå bekväma och har hållt bra i vår familj med hundar och katter och allt möjligt
.