• bebis08

Resesäng från Jysk, nåt att ha eller srkäp?

Någon som har resesängen från Jysk? Inte den med Nalle Puh, utan en mörkblå som de har på rea för 250 spänn nu?
    Är det bara "rassel" eller duger den som en extrasäng? Man använder ju inte den så ofta.....
    Hur stor är den ihopfälld? Är det en sån som blir som en väska? Så man enkelt kan stuva in den i garderoben/bilen?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Resesäng från Jysk, nåt att ha eller srkäp?
  • LinaoTom

vi har en svart från jysk,,måste nästan vara samma som du menar,, o vi är jättenöjda med den,, har använts ganska flitigt! det enda som hänt ngt med för oss är väskan man har den i, att dragkjedjan gått sönder!

• April Mamma

Vi hade den till sonen, vi var jättenöjda med den. Brukar dock inte gilla Jysk saker,,,
    Nackdelen är att madrassen som följer med är jättehård så man måste lägga i nått själv som blir en madrass,är barnet litet så funkar det ju med ett i hopvikt täcke.
    Vi la i ett ihopvikt täcke samt filtar, det funkade bra.

Ja, den blir en liten väska..lagom tung =)

Jag tycker absolut att den e värd att köpa, man använder ju inte den så ofta.
    Den är stabil.

• Toka2

Coops är bättre, kostar ca samma.

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

Vi använder vår resesäng flitigt - den är kanon som lekhage!

• Cerdrica

Den är helt ok men madrassen är för hård som någon skrev.

• bebis08
    Toka2 skrev 2008-07-30 09:49:56 följande:
    Coops är bättre, kostar ca samma.
    Bättre hur?
    Hur är madrassen mot den från Jysk?
  • Toka2
    bebis08 skrev 2008-07-30 09:59:29 följande:
    Bättre hur?Hur är madrassen mot den från Jysk?
    Smådetaljer, liiite mer robust, monteringsanvisning tryckt direkt på sängbotten (Jysk fick nerslag i ett test av resesängar, just pga dåliga instruktioner) och madrassen är något tjockare/stunsigare i Coops säng. Vi har en madrass i vår resesäng (Jysks spjälsängsmadrass för 499:- passar perfekt) för att vår son plockar bort botten annars. Dessutom blir resesängen bekväm som en riktig säng med madrass i.

Vi har haft Coops säng i ett år, nu skulle lillebror ha en egen resesäng. Jysks kändes inte bra, så det fick bli Coops igen.
  • Toka2

Det där med hur robust sängen är är rätt viktigt för oss - sonen hoppar-hoppar-hoppar ALLTID i sängen innan han ska sova. Oavsett om han är i spjälsängen eller resesängen. Så han har stresstestat sin rätt bra

• Lindy79

Vi har en sån. Perfekt att ha med sig, den blir så liten och smidig. Men som sagt, hård "madrass". Vi brukar lägga filtar/täcken i botten på den då vi är borta. Dom ska ju inte ha den mer än nån natt, så det funkar.

• Toka2
    bebis08 skrev 2008-07-30 11:02:46 följande:
    Hur blir Coop's säng när man fäller ihop den?Pris? Oxå 250
    Den ser nästan exakt likadan ut som Jysks säng, blir precis lika stor. Har inte måtten i huvudet, men säg ca 22x22xhöjden. Lätt att förvara är den iaf! Priset varierar mellan 299:- och 329:-, fast igår fick vi vår för 229:- (Köpte skyltexet för de var tillfälligt slut, hade aldrig vågat om vi inte visste vad sängen gick för!)
  • bebis08

Det blev en säng från Jysk, verkade lite krånglig att få upp men det får vi ta. Kommer kanske på knepet...?
    Madrassen var inte mkt att hurra för, men det går ju att lägga i ett täcke eller en annan madrass som ni skrev.
    Det blir nog bra, kommer inte användas sååå ofta tror jag

Var förbi Coop men de hade inga sängar och visste in om de skulle få dem igen...

• Toka2

bebis08: Man fäller först upp alla sidorna, sedan trycker man ner botten, i med madrass - voila! Nedmontering: Ur med madrass, upp med botten, ner med sidorna.

Svar på tråden Resesäng från Jysk, nåt att ha eller srkäp?