• Lilliy

När satt era barn i matstol samt bytte ni till sittdel i barnvagnen?

• Svar på tråden När satt era barn i matstol samt bytte ni till sittdel i barnvagnen?
  • snuttP

Nova satt i sin antilop stol från hon va ca 4 månader. Vi bytte till sittdel när hon va ungefär 6 månader. Sen till vanlig sittvagn när hon va 7½ månad.

• bebbe made in italy

min dotter var strax innan 3 mån när hon satt i matstol, har inte bytt till sittdel ännu fast jag skulle vilja då hon inte gillar att ligga, men känner att jag får vänta tills hon e typ 5-6 mån känns lite tidigt ännu, hon e 4 mån nu...

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • snugglebunny

Vår dotter har suttit i sin matstol (antilop från ikea) från 4 månader, i samband med att vi började med smakisar. Vi använde den uppblåsbara kudden tills hon kunde sitta ordentligt själv. Sittdelen bytte vi till vid 5 månader, eftersom hon tydligt visade att hon inte ville ligga ner längre.

• La Lola

Alma började sitta i matstol när vi började med smakisar, då var hon 4 mån.

Sittelen bytte vi till när hon var 11 mån.
    Såg ingen mening med att byta den innan för hon satt ju så bra i liggdelen.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Lilliy

tackar för era inlägg! Mina killar är 4 månader om cirkus 1 vecka. Var på IKEA igår och införskaffade antilop samt uppblåsbara kuddar så vi får väl testa sen. Tycker de är lite ostadiga i nacken ibland, men funkade det ändå tycker ni? Eller var era barn jättestadiga?

Vi har en Urban JUngle, tvillingvagn. Nackdelen med den är ju att liggdelarna inte är så stora. Nu har vi "turen" att våra grabbar inte är så stora, annars hade det varit kört, men de börjar ju bli lite trångt. Däremot känns det ju jättetidigt att byta till sittdel snart?! kluven...

• bebbe made in italy

min dotter har oxå antilop med kudde i och hon sitter kanonbra, hon var otroligt stadig tidigt så 2 mån och 3 v satt hon i den bild finns i galleriet hur det såg ut

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Desideria88

4 månader i stol 4 mån i sittdelen, dock inte helt sittande utan läget näst över helt liggande :)

Amanda min lilla solstråle
  • snugglebunny
    Lilliy skrev 2008-07-30 11:10:37 följande:
    tackar för era inlägg! Mina killar är 4 månader om cirkus 1 vecka. Var på IKEA igår och införskaffade antilop samt uppblåsbara kuddar så vi får väl testa sen. Tycker de är lite ostadiga i nacken ibland, men funkade det ändå tycker ni? Eller var era barn jättestadiga?Vi har en Urban JUngle, tvillingvagn. Nackdelen med den är ju att liggdelarna inte är så stora. Nu har vi "turen" att våra grabbar inte är så stora, annars hade det varit kört, men de börjar ju bli lite trångt. Däremot känns det ju jättetidigt att byta till sittdel snart?! kluven...
    Ja, Amanda var stadig i nacken tidigt. Men i början orkade hon inte sitta alls länge i stolen. Bara så hon hann äta i princip. Tur att de inte äter så mycket i början.
  • Marlene B

Har en bumbositter så dottern har tränat stadigheten i den från ung 2½ månaders ålder.

Satt i stol från det att hon var 4 månader.

• Flickan och kråkan

Vi har en bumbo, så han satt i den tills han kunde sitta ordentligt själv utan stöd. Då bytte vi till matstol (ca halvåret). Inga kuddar och liknande. I samma veva bytte vi till sittdelen i vagnen, de få gånger vagn accepteras

Svar på tråden När satt era barn i matstol samt bytte ni till sittdel i barnvagnen?