• Emeraldy

Någon Mary Kay konsult som slutat? Varför?

Jag funderar på att börja sälja Mary Kay. Jag vet redan att jag gillar produkterna och jag älskar allt som har med hudvård och smink att göra.

Dock är jag en ganska cynisk person, som inte går på vad som helst, och just Mary Kay verkar så himla upphaussat. Är det verkligen så bra som alla säger, att jobba med Mary Kay?

Är det nån som har negtiva erfarenheter? Vad och varför?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Någon Mary Kay konsult som slutat? Varför?
  • ewaku

Hejsvejs!!  Jag har inte slutat som konsult, men de kan kännas som man vill de ibland... men icke!!! SLUTA FUNDERA!!!  Slå till nu!! Bli konsult och köp seminarie biljett. Du kommer inte stt ångra dig när du är i göteborg i september

• Emeraldy

Okej

Någon annan?

• annki72

jag har jobbat som konsult och slutat.

Jag slutade av den anledningen att jag gillade inte att jag inte fick ha på mej vad jag ville på mina klasser.

Alla möten man skulle gå på, alla öppethus mm + alla klasser man själv skulle ha.

Jag kände en press på mej att jobba mer än jag själv önskade.

Sen tyckte jag det var lite för glada och trevliga konsulter, kändes så påklistrat lite sekt aktigt, alla liksom älskade alla.... vilket man inte gör i verkligheten.

Detta är min känsla och därför slutade jag!

MEN jag älskar deras produkter och handlar av hon som rekruterade mej, en underbar konsult.

• malinka2
    annki72 skrev 2008-07-30 17:57:20 följande:
    jag har jobbat som konsult och slutat.Jag slutade av den anledningen att jag gillade inte att jag inte fick ha på mej vad jag ville på mina klasser.Alla möten man skulle gå på, alla öppethus mm + alla klasser man själv skulle ha.Jag kände en press på mej att jobba mer än jag själv önskade.Sen tyckte jag det var lite för glada och trevliga konsulter, kändes så påklistrat lite sekt aktigt, alla liksom älskade alla.... vilket man inte gör i verkligheten.Detta är min känsla och därför slutade jag!MEN jag älskar deras produkter och handlar av hon som rekruterade mej, en underbar konsult.
    Alla jobb passar inte alla . Dresscoden tycker jag personligen är skit bra för att ge ett proffsigt intryck, många många jobb kräver viss klädsel. Pressen är ju alltid upp till en själv, jag har aldrig nånsin fått höra att jag borde sälja så o så mycket, vill jag tjäna lite jobbar jag lite, vill jag tjäna mer jobbar jag mer. Det här att alla är så trevliga o glada tyckte jag oxå var lite märkligt i början men efter tiden fattade jag varför, MK är ju ett företag som verkligen peppar o stödjer varandra, det är ju helt unikt att man gör så! Överallt annars jag jobbat har det varit avundsjuka o skitsnack och jag ÄLSKAR att slippa det! Måndagsmöten är heller inget tvång, bara en bonus för att få pepp o energi

I love MK
  • ewaku
    annki72 skrev 2008-07-30 17:57:20 följande:
    jag har jobbat som konsult och slutat.Jag slutadej av den anledningen att jag gillade inte att jag inte fick ha på mej vad jag ville på mina klasser.Alla möten man skulle gå på, alla öppethus mm + alla klasser man själv skulle ha.Jag kände en press på mej att jobba mer än jag själv önskade.Sen tyckte jag det var lite för glada och trevliga konsulter, kändes så påklistrat lite sekt aktigt, alla liksom älskade alla.... vilket man inte gör i verkligheten.Detta är min känsla och därför slutade jag!MEN jag älskar deras produkter och handlar av hon som rekruterade mej, en underbar konsult.
    Ja det är dress code. Kavaj och kjol. Samma sak är de ju med flygvärdinnor t ex.. De är inget "måste" att gå på alla möten, ha öppet hus osv.. Hur många klasser man har är ju oxå upp till var och en.
    Håller med dig annki72 att de kan kännas som en sekt.. hua. Man älskar inte alla!! Dagens sanning, men jag har fått otroligt många nya vänner konsulter som kunder.
    Kul att du gillar produkterna iallafall...
  • ewaku
    malinka2 skrev 2008-07-30 18:05:33 följande:
    Alla jobb passar inte alla . Dresscoden tycker jag personligen är skit bra för att ge ett proffsigt intryck, många många jobb kräver viss klädsel. Pressen är ju alltid upp till en själv, jag har aldrig nånsin fått höra att jag borde sälja så o så mycket, vill jag tjäna lite jobbar jag lite, vill jag tjäna mer jobbar jag mer. Det här att alla är så trevliga o glada tyckte jag oxå var lite märkligt i början men efter tiden fattade jag varför, MK är ju ett företag som verkligen peppar o stödjer varandra, det är ju helt unikt att man gör så! Överallt annars jag jobbat har det varit avundsjuka o skitsnack och jag ÄLSKAR att slippa det! Måndagsmöten är heller inget tvång, bara en bonus för att få pepp o energi I love MK
    BRA SAGT!!!
  • annki72

Precis alla jobba passar inte alla, vilket är tur tycker jag

Dresscode är ok till viss del, tycker inte man kan tvinga nån att bära kjol mot sin vilja.

möten är inget tvång, men öppet hus ska alla hjälpa till iallafall där jag sålde.
    Det jobbiga var tjatet om att jobba, ingen tvingade mej men de tjatade om hur mkt jag kunde tjäna på att jobba osv. det blev jobbigt i längden.

Jag fattar självklart att ju mer jag jobbar ju mer tjänar jag, men det ska vara upp till mej själv.

Jag har ox¨å fått nya vänner genom MK och jag ångrar inte att jag testade, men som sagt det var inte min grej helt enkelt.

• Emeraldy

Tack för era svar!

• Emeraldy

Någon mer som har nåt att tillägga?

• MissMickan

hej hej! jag funderar oxå på att börja nu under min mamaledighet för att tjäna lite extra. Ska och fika och träffa en konsult och hennes mentor ikväll. Jag tycker att det låter ju super kul men jag vet inte riktigt. Jag vill inte känna ngn press att jag måste jobba jätte mkt eftersom jag vill vara hemma med min dotter. men tänker gå dit ikväll och lyssna vad dem har att säga och sen kanske man kan börja om ett par månader eller så.

Allt man läst och så verkar ju så himla bra och kul men kan tänka mig att det inte passar alla
    kramar

Svar på tråden Någon Mary Kay konsult som slutat? Varför?