• Mayen

Erfarenhet av medicinen Diclofenac?

Jag har har under en längre tid haft väldigt ont i nacken, mer precist i musklerna som huvudet fäster i. För 2 veckor sen gick det inte längre, jag vaknade på nätterna och kunde inte sova för det dunkade i hela huvudet. Värst var det på nätterna, när jag låg ner.
    Läkaren tror att jag har nån slags muskelinflammation och jag tar nu sedan 2 v Dicolfenac tillsammans med alvedon.

Har fått massor av biverkningar, bla dålig mage, yrsel och illamående.

Nån som har erfarenhet av den här medicinen?

Törs man hoppas på att inflammationen går bort och inte kommer tillbaka så snart man slutat med medicinen?

Kan tillägga att nacken är bättre, om än inte helt bra. Men magen är helt kass...

Nån som haft nåt liknande?

• Svar på tråden Erfarenhet av medicinen Diclofenac?
  • LAA

Min mamma fick också diklofenak mot en muskelinflammation och hennes mage rasade ihop totalt och om jag fattade det hela rätt så är det inte någon helt ovanlig biverkning. Jag tycker du ska fråga din läkare om du kan byta mot någon annan medicin. Information om diklofenak hittar du här:
    www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all.jsp&searchtext2=&allCategories=false&searchtype=

• Jessa76

Japp, jag får ofta ont i magen av Diclofenac. Har mått illa också.
    kan du inte fråga doktorn om du kanfå annan antiinflammatorisk medicin som typ Naproxen/Naprosyn/Pronaxen? De är också mot inflammation....
    Kanske är det kombinationen med Alvedon som är problemet? Alvedon är ju acetylsalicylsyra och det kan man få ont i magen av!
    Två mediciner som kan ge magbesvär! Klart att du får ont i magen! Fråga doktorn om du måste ta dem bägge eller om du kan få byta!
    Om du kan stå ut så måste du abslut äta hela kuren ut och kan du fråga doktorn eller p apoteket om du kan kombinera det med någon antiinflaamatorisk gel, typ algesal eller ibumetin?
    Inflammation kan ta tid men du borde prova akupunktur eller tens eller elektrisk akupunktur! Det är grejer det! Fråga etfer en sjukgymnast som ger akupunktur...det finns kanske på din vårdcentral? Eller kolla i telefonkatalogen efter sjukgymnast/akupunktör som har avtal med Landstinget....

Var i landet bor du? Jag vet en doktor i Sthlm som är bra på att behandla olika smärttillstånd....privat doktor iof....men om du bor i Sthlm eller nära så är det värt det kan jag säga....
    Dr Timander på Kungsgatan i Sthlm...tele 08-6736730...
    han är väldigt duktig och förstående för hur man mår när man har ont....

• Intelligenti pauca
    Jessa76 skrev 2008-07-30 14:09:29 följande:
    Japp, jag får ofta ont i magen av Diclofenac. Har mått illa också.kan du inte fråga doktorn om du kanfå annan antiinflammatorisk medicin som typ Naproxen/Naprosyn/Pronaxen? De är också mot inflammation....Kanske är det kombinationen med Alvedon som är problemet? Alvedon är ju acetylsalicylsyra och det kan man få ont i magen av!Två mediciner som kan ge magbesvär! Klart att du får ont i magen! Fråga doktorn om du måste ta dem bägge eller om du kan få byta!Om du kan stå ut så måste du abslut äta hela kuren ut och kan du fråga doktorn eller p apoteket om du kan kombinera det med någon antiinflaamatorisk gel, typ algesal eller ibumetin?Inflammation kan ta tid men du borde prova akupunktur eller tens eller elektrisk akupunktur! Det är grejer det! Fråga etfer en sjukgymnast som ger akupunktur...det finns kanske på din vårdcentral? Eller kolla i telefonkatalogen efter sjukgymnast/akupunktör som har avtal med Landstinget....Var i landet bor du? Jag vet en doktor i Sthlm som är bra på att behandla olika smärttillstånd....privat doktor iof....men om du bor i Sthlm eller nära så är det värt det kan jag säga....Dr Timander på Kungsgatan i Sthlm...tele 08-6736730...han är väldigt duktig och förstående för hur man mår när man har ont....
    ALVEDON INNEHÅLLER INTE ACETYLSALICYLSYRA.
    Alvedon innehåller PARACETAMOL och är skonsam mot magen.Så det är inte alvedonets fel.Men däremot Diklofenak är inte bra om man har känslig mage.
  • Trinity78

Jag har fått Diklofenak av samma anledning som TS och det funkade jättebra på mig!

Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • Polgaras

Diklofenak är hårt mot magen. Det finns därför också som stolpiller. som man stoppar in i rumpan. Du kan ringa läkaren, berätta om biverkningarna och se om du kan byta.

Man kan också ta tex omeprazol(mot sur mage) under tiden man äter diklofenak för att minska biverkningarna på magen.

Ett alternativ är att du går till en Naprapat, och får massage och behandling mot din onda nacke. Kanske har du gjort något, belastat fel?

• mimmi 1

Diklofenak är ett bra läkemedel mot muskelinfl. alvedon förstärker tablettens verkan, och är i sej smärtstillande.
    Har du testat med att aldrig ta medicinen på tom mage? alltid äta samtidigt, dricka hälsofil, eller hälsoyoghurt ett par gånger/dag, och alltid i samband med medicinintaget??

om inte, så prova med det innan du ger upp. efter kuren med diklofenak är över, hoppas jag att du är bättre i nacken (och magen)

• sallybuse

Jag jobbar som personlig assistent och min brukare har diklofenak för han har ofta huvudvärk.Men den hjälper han inte alls.Vad är den till för?Läste i fass en dag att den var för menssmärtor.men han är kille.

• MammaHela
    sallybuse skrev 2008-07-31 00:17:15 följande:
    Jag jobbar som personlig assistent och min brukare har diklofenak för han har ofta huvudvärk.Men den hjälper han inte alls.Vad är den till för?Läste i fass en dag att den var för menssmärtor.men han är kille.
     diklofenak (eller voltaren som den också heter) är en antiinflamatorisk medicin, men den funkar även bra på smärta.

Det är vanligt att man skriver ut den om man lider av migrän.
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • mimmi 1

Diklofenak är inflamationsdämpande,smärtstillande,och febernedsättande. Används för att behandla smärta och svullnad i samband med reumatiska sjukdomar eller andra smärtsamma eller inflamatoriska tillstånd. minskar smärta och blödningsmängd i samband med menstruation.

Allt enligt bipacksedeln!!

Svar på tråden Erfarenhet av medicinen Diclofenac?