• mary16

värkar högt upp på magen?

vaknade igår natt med smärtor högt upp på magen, kände direkt att jag ville gå på toaletten och hade diarre. men smärtorna försvann inte efter toa-besöket. ringde till förlossningen och de sa att jag skulle ta alvedon och duscha, då blev det lite lugnare.

jag har haft sammandragningar sedan vecka 20 och detta har kännts annorlunda, både igår och idag har jag haft sånna smärtor till och från, de försvinner och kommer under dagen, men kan knappt andas när en sån kommer. vad kan detta vara?

• Svar på tråden värkar högt upp på magen?
  • mee2

kan ju va bebis som klämmer nån nerv. det e ju inte gott om plats så mot slutet.

• vivi85

så hade jag det både med dottern o sonen några dgr innan de drog igång.. var precis som ja, värkarna satt under revbenen, frågade min BM om det och hon sa att det förvärkar.. Men just de värkarna hade bara några dgr innan de föddes

• mary16

tack för svaren =)

jag ringde bm och hon sa att förlossningen kommer förmodlingen sätta igång snart, får hoppas på det för jag orkar inte ha så ont i flera veckor om man nu skulle gå över tiden.

• Bebisjuli06

Känner precis likadant som dig. Får kraftiga sammandragningar som börjar högt upp i magen. Är i v. 40 (39+3) så man kan ju alltid hoppas att det är på G snart. Lycka till!

• mary16

Jo jag hoppas att någonting är på gång och inte ha såhär ont i onödan, tack och lycka till till dig med ! :)

• Sabre135

Precis så fick jag (fast i v 30). Ont i höjd med magmunnen ungefär. Fattade inte vad det var utan ringde till förslossningen och sa att jag "fått så konstigt ont i magen". De ville jag skulle komma in för att utesluta havandeskapsförgiftning. NÄr jag kom in två timmar senare visade det sig att jag hade värkar och bebisen höll på att komma. Hur 17 ska man veta det när man inte har varit med förr och har relativt hög smärttröskel

Så jag tror att det är din förlossning som har börjat

• mary16

oj då, hade du regelbudna värkar då eller? mina var regelbudna några timmar men sen har de blivit mer och mer oregelbudna plus att jag är inte så duktig på att klocka dem då ja har inte varit säker på att det har varit förvärkar/värkar ,hehe

vill att bebisen ska komma nu , så jag hoppas verkligen att det är förlossningen ! :)

• pindile

har aldrig hört att de riktiga värkarna kan sitta högt upp på magen, mina satt mer under, o i ryggslutet framör allt....
    jag hadestarka förvärkar sen v 26 då jag va inne o stoppade dem med dropp o grejer....men det e sant som dom säger....när de riktiga värkarna kommer så vet du det!!!!

• mary16

pindile, jag har alltid hört att de ska sitta som längst ner och stråla mot ryggen och ljumskarna och därför har jag varit så tveksam på att det varit riktiga värkar. men jag brukar få lite sd som gör ont i hela magen, de jag har högt upp på magen har kännts riktigt annorlunda än de sd jag haft tidigare. ringde bm idag igen och hon sa igen att det verkar vara värkar men att de kan ta upp till några dagar innan de sätter igång på riktigt.

• Sabre135
    pindile skrev 2008-07-31 14:03:25 följande:
    har aldrig hört att de riktiga värkarna kan sitta högt upp på magen, mina satt mer under, o i ryggslutet framör allt....jag hadestarka förvärkar sen v 26 då jag va inne o stoppade dem med dropp o grejer....men det e sant som dom säger....när de riktiga värkarna kommer så vet du det!!!!
    Ja det var ju där jag trodde att det skulle kännas men enligt personalen var det förlossningen som satt igång. Men med dropp, sprutor och annat fick de stopp på det igen.
    mary16 skrev 2008-07-31 11:50:13 följande:
    oj då, hade du regelbudna värkar då eller? mina var regelbudna några timmar men sen har de blivit mer och mer oregelbudna plus att jag är inte så duktig på att klocka dem då ja har inte varit säker på att det har varit förvärkar/värkar ,hehe vill att bebisen ska komma nu , så jag hoppas verkligen att det är förlossningen ! :)
    Ja, från början ungefär var 20:e minut med molande värk emellan och när jag kom in ca var 5:e.
Svar på tråden värkar högt upp på magen?