Blanda välling med kallt vatten, går det?
Min lillkille dricker gärna färdigblandad välling rumstempererad. Nu undrar jag om jag kan blanda vällingpulver i vatten utan att värma?
Eller måste pulvret välla eller så??
Min lillkille dricker gärna färdigblandad välling rumstempererad. Nu undrar jag om jag kan blanda vällingpulver i vatten utan att värma?
Eller måste pulvret välla eller så??
min son dricker kall välling, har gjort det nästan helt sen han började, vid 10-11 månaders ålder..Kall barnmat åt han med...Knasig unge
Har inte märkt nån skillnad..
Jag blandar alltid vällingen i kallt vatten.
Är det sonen som ska ha den så får han den så, han vägrar dricka varm välling
Ska dottern ha det så värmer jag den för hon vill ha den varm.
Ettan drack bara varm välling, testade kall en gång vi inte hadde tillgång på varmt vatten/micro, det funkade inte..
MammaHela skrev 2008-07-30 18:20:16 följande:
Ljummet vatten eller varmt är enligt vår kommun inte något någon ska dricka varken vuxen eller barn på grund av att det kan finnas bakterier, listeri tror jag också kan finnas i det. Det har dom haft problem med på sjukhust min mamma jobbar.
...dåligt uttryckt av mig....Legionella uppstår inte utan växer till sig i varmt vatten.
Hihi, legionella var det hette ja....
gör jag alltid å sen värmer den,,,så kall välling funkar ju, man dricker ju själv kallt vatten utan att koja det=)
Japp. Vi brukar fylla ibland upp nappflaskan med kallt vatten och ha en vällingdoserare med. Bara skaka ihop och dottern smaskar i sig.
Fast när vi är hemma har vi kokt vatten för det mesta.
Vi har försökt att blanda med varmt vatten men det klumpar sig bara, så kallt vatten är bäst att blanda med.