• Anbe

Snabb,lätt och god bjudmat

Ska ha gäster i morgon kväll.Hjälp mig med era bästa snabba och goda tips på mat.

• Svar på tråden Snabb,lätt och god bjudmat
  • Grålle

Grillade kycklingspett med potatissallad (potatis, pesto, körsbärstomater, rödlök, grön sparris, blandad sallad, smulad feta) och nån kall vitlökssås.

Ugnsbakad lax med pressad potatis o romsås.

Tacobuffé med många tillbehör.

Ett drinktilltugg: Kavla ut smördegsplattor något, pensla med smält smör/flytande margarin, strö över provensalska örter (frysta) o lite flingsalt. Skär i remsor ca 1*6-7 cm, vrid dem o lägg på plåt med bakplåtspper 225 grader ca 10-15 min. Mums!

• Anbe

Tack! Här var ju lite av varje. Mums... Ibland har man ju bara världens ide torka!

• sofie27

jag vet en middag som går hem hos alla:)) så gott..

4 personer
    tärna kycklingfile. Stek på svag värme och krydda med grillkrydda. När det är färdigt slå du i creame fraiche kokbar 2 stora burkar. Creame fraiche liten(franska örter) låt de koka samman.färdigt att servera med ris eller klyftpotatis. Gör en grönsallad till. :)) så gott. man kan göra denna rätten mer avancerad med andra saker i men varför de...det är ju så gott. det går fort och lätt. Kycklinggrytan är färdig på 15 min.

• Anbe

sofie27
    D lät gott o lättvindligt nu när d e så varmt!
    Tack!

• Pollica

Sommarkyckling! Så enkelt & så gott!

Svar på tråden Snabb,lätt och god bjudmat