Snabb,lätt och god bjudmat
Ska ha gäster i morgon kväll.Hjälp mig med era bästa snabba och goda tips på mat.
Ska ha gäster i morgon kväll.Hjälp mig med era bästa snabba och goda tips på mat.
Grillade kycklingspett med potatissallad (potatis, pesto, körsbärstomater, rödlök, grön sparris, blandad sallad, smulad feta) och nån kall vitlökssås.
Ugnsbakad lax med pressad potatis o romsås.
Tacobuffé med många tillbehör.
Ett drinktilltugg: Kavla ut smördegsplattor något, pensla med smält smör/flytande margarin, strö över provensalska örter (frysta) o lite flingsalt. Skär i remsor ca 1*6-7 cm, vrid dem o lägg på plåt med bakplåtspper 225 grader ca 10-15 min. Mums!
Tack! Här var ju lite av varje. Mums... Ibland har man ju bara världens ide torka!
jag vet en middag som går hem hos alla:)) så gott..
4 personer
tärna kycklingfile. Stek på svag värme och krydda med grillkrydda. När det är färdigt slå du i creame fraiche kokbar 2 stora burkar. Creame fraiche liten(franska örter) låt de koka samman.färdigt att servera med ris eller klyftpotatis. Gör en grönsallad till. :)) så gott. man kan göra denna rätten mer avancerad med andra saker i men varför de...det är ju så gott. det går fort och lätt. Kycklinggrytan är färdig på 15 min.
sofie27
D lät gott o lättvindligt nu när d e så varmt!
Tack!
Anbe
ska själv ha de till middag i morgon....:))
Sommarkyckling! Så enkelt & så gott!