Ja, för att göra en lång historia kort - min sambo har träffat en kvinnlig arbetskamrat som han är vän med, något som han hemlighöll för mig - just på grund av att han var rädd för att jag skulle bli svartsjuk. Han har erkänt att det var jättefel, vi har gått i terapi, och han har bedyrat att han älskar mig och att han aldrig skulle drömma om att äventyra vårt förhållande. Men samtidigt vill han inte säga upp bekantskapen med denna kvinna, bara för att jag har hjärnspöken. Den logiska sidan av mig förstår detta, men senast i eftermiddag stod jag ensam och hittade på massa saker i huvudet, sedan kunde jag inte hålla det för mig själv (även om jag såväl visste att det var det enda rätta) utan drog upp massa saker om denna tjej som inte ens har hänt. Han sa att han var trött på att försvara saker som inte har någon grund i verkligheten, och att jag måste sluta hitta på en massa saker.
Jag vet så väl att svartsjuka bara driver bort partnern, och att det är fruktansvärt osexigt med en svartsjuk och kontrollerande partner. så snälla hjälp mig!!!!!!!!!!